فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه خبر داد:

برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در روستای بنود عسلویه

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه گفت: جشنواره غذاهای بومی و محلی روستای بنود از توابع بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه با ارائه بیش از 30 نوع غذا در دهیاری این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۵۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، سروان امید حاجی پور فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه در این جشنواره، بیان داشت:هدف از برگزاری این جشنواره در هفته دفاع مقدس که مقارن شده با هفته سلامت ، اهمیت شیوه‌های صحیح پخت، معرفی غذاهای سنتی و محلی، آشنایی با انواع غذاهای محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر، پیشگیری از سرطان، آگاهی دادن به مردم در خصوص روش های تغذیه سالم و ایجاد نشاط در بین زنان را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد..

وی اشاره نمود:با توجه به روی آوردن قشر جوان جامعه به فست فودها، برپایی چنین جشنوارههایی بسیار موثر است و می تواند کمک شایانی در راستای بهبود برنامه غذایی مردم و ماندگاری غذای سالم گیاهی و بومی محلی در سفره ها داشته باشد.

حاجی پور افزود: این جشنوارهها با اهداف فرهنگی و توجه به فرهنگ کار جمعی و در کنار هم بودن برنامه ریزی شده و یقینا سبب تلطیف قلوب در این ایام مبارک خواهد شد.

در ادامه این جشنوارهکه 17 شرکت کننده از بخش چاه مبارک و روستاهای اطراف آن در این جشنوارهحضور داشتند به همه شرکت کنندگان جایزه اهدا و به سه نفر برگزیده از برترین ها جوایز نفیس اهدا شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات