عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران:

آموزه های دفاع مقدس گذر از گردنه های صعب العبور را ممکن می سازد

استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران در جمع رزمندگان شهر آباد تنگستان گفت: در دفاع مقدس ما به ظرفیتی از تجربه رسیدیم که هر گاه در کشور بامشکلی موجه شویم می توانیم با رجوع به آموزه های دفاع مقدس از گردنه های صعب العبور و پیچ و خم های انقلاب به راحتی عبور کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۹۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان؛ سردار علی جمالی در همایش تجلیل از رزمندگان؛ ایثارگران و جانبازان شهر آباد تنگستان گفت: تجلیل از ایثارگران و جانبازان پاسداشت ارزشهای والای این کشور است چرا که این افراد با تقدیم جان و اهدا قسمتی از وچودشان از این کشور و مملکت دفاع کردند و جز گرانسنگ ترین افراد این جامعه اسلامی محسوب می شوند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به خاطر اتحاد بی سابقه جهان در حالی که دو قطب اداره دنیا یعنی شوری و امریکا بر علیه ما متحد شده و وارد جنگ شدند به حق رخداد بزرگی در تاریخ معاصر کشور ما محسوب می شود.

سردار جمالی خاطر نشان کرد: نظام الهی ما تنها با اتکا به خودش ونگاه به قدرت درونی مردم همچنین معنویت و آموزه های دینی و نهایتا تاسی از فرهنگ عاشورایی در مقابل تمام دنیا ایستاد.

وی اظهار داشت: یادآوری دفاع مقدس یادآوری حماسه شهدا؛ ایثارگری ملت سلحشور ایران و امداد غیبی الهی بود که در کنار تمام رذالت ها و ظلمهای صورت گرفته توسط جهانیان ملت ایران محکم استوار ایستاد و مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

جمالی بیان داشت: کسانی که به دنبال بر اندازی نظام ما بودند نه تنها به هدف شومشان نرسیدند بلکه به عینه دیدند سر سپرده آنها یعنی صدام خونخوار به زباله دان تاریخ پیوست تا این نظام بالنده تر از گذشته شود و نه تنها مهار نشود بلکه روز به روز توسعه پیدا کند.

وی گفت: امروز اگر می بینیم فکر و ائدئولوژی انقلاب در جهان گسترش یافته و گرایش مردم جهان به اسلام بیش از پیش شده است به برکت جنگی بود که دشمن به راه انداخت و به نفع ما شد.

سردار جمالی افزود: دشمنان ایران اسلامی که در نبرد سخت با ما شکست خورده بودند در حوزه های مختلف اقتصادی؛ سیاسی؛ و در نبرد فرهنگی با ما وارد جنگ شد و در هر کدام خود را هر آنچه می توانست نشان داد.

وی تاکید کرد: دشمن پس از اینکه فهمید در نبرد اقتصادی نیز موفقیتی کسب نکرده است جنگ سیاسی راه انداخت و سعی در نفوذ در نظام قدرت ایران اسلامی داشت و با تقویت افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز سعی داشت درون نظام سیاسی کشور ورود پیدا کند که البته فتنه 88 بخشی از اقدامات شوم آنها در این حوزه بود که همه اینها با درایت و ابتکار رهبر فرزانه انقلاب خنثی شد.

جمالی یاد آور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیر خودش بیش از 68 بار نفوذ دشمن را در حوزه فرهنگی سیاسی و امنیتی گوشزد کرده اند که صد البته با اهمیت ترین نفوذ دشمن نفوذ سیاسی و فرهنگی است که باید مورد توجه بیشتر مردم و مسئولین قرار گیرد.

وی گفت: بسیار مبرهن است که دشمن با نفوذ سیاسی قصد نقش آفرینی در دستگاه قدرت کشور را دارد و با نفوذ فرهنگی درصدد است تا باور ها و ارزشهای حاکم بر جاکعه را دگرگون کند و در این راه با صرف هزینه های میلیادی برای رسیدن به هدف شومش تلاش می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین تهران گفت: در دفاع مقدس ما به ظرفیتی از تجربه رسیدیم که هر گاه در کشور بامشکلی موجه شویم می توانیم با رجوع به گذشته پر افتخار خود در دفاع مقدس از گردنه های صعب العبور به راحتی عبور نماییم.

وی افزود: دفاع مقدس دانشگاهی بود که مدیران ما در آن ساخته شدند و مردم برای نقش آفرینی در در نظام مقدس اسلامی در حوزه های مختلف آماده و مهیا شدند تا قهرمانانه مقاومت کنند تا نتیجه مقاومتشان توسعه؛ رشد و پیروزی شود.

سردار جمالی تاکید کرد: اگر امروز خواب و آرامش را از رژیم صهیونیستی سلب کرده ایم چیزی جز دستاورد دفاع مقدس نخواهد بود چرا که امروز ما به برکت دفاع مقدس موشک های دور بردی داریم که به غیر از برد خیره کننده و چند هزار کیلومتری آن قادر است به صورت بارانی بر سر دشمن فرو ببارد و سیستم های ضد موشکی نیز در مهار آنها ناتوان باشند.

سردار جمالی گفت: جنگ ما تقابل ایمان و مردانگی در برابر رذالت و پستی بود و دشمنان ما درزبونی تمام از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند و با استفاده از سلاح های شیمیایی بسیار خطرناک در برابر ما قد علم کردند که آثار جنایت آنها هنوز که هنوز است بر بدن جانبازان سر افراز این دیار دیده می شود.

وی افزود: دشمن چون می دید به واسطه جنگ ما موج اسلام خواهی در دنیا به وجود آمده است برای توقف آن از هر ترفندی استفاده کرد و امروز می بینیم با خلق داعش که سر سپرده امریکا و رژیم صهیونیستی است می خواهد موج گرایش به اسلام را خنثی کند.

جمالی اضافه کرد: برای موفقیت در اداره کشور کافی است اندکی به گنجینه دفاع مقدس نگاه کنیم و آن را در امورات سر لوحه قرار داریم .

وی تاکید کرد: خود اتکایی و خود کفایی مهمترین درس دفاع مقدس به ما بود که امروز کمک شایانی به پیروزی ما در نبرد اقتصادی با دشمنان خواهد کرد.

وی بیان داشت: جنگ به ما یاد داد تا با ثبات قدم؛ وحدت کلمه و انسجام نظام همچنین ارتباط دولت و ملت در نبرد سیاسی با دشمنان موفق باشیم

سردار جمالی گفت: دینداری؛ معنویت افزایی؛ اعتماد به نفس و احساس تکلیف همچنین ترجیح ندادن منافع شخصی بر منافع ملی بزرگترین درسهای جنگ به ما در حوزه فرهنگی است که ما را در تهاجم فرهنگی دشمنان پیروز خواهد کرد.

ارسال نظرات