خبرهای داغ:
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس:

بسیج و سپاه فجر فارس 1412 برنامه طِی هفته دفاع مقدس اجرا می‌نمایند

سردار مجتبی مینایی‌فرد، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس در نشست خبری به تشریح 1412 برنامه بسیج و سپاه فجر فارس در هفته دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۰۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، نشست خبری تشریح برنامه های بسیج و سپاه فجر فارس در هفته دفاع مقدس با حضور سردار مجتبی مینایی‌فرد، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس برگزار گردید.

سردار مجتبی مینایی‌فرد در ابتدای این نشست خبری گفت:  مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس فرموده اند "8 سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی می‌توانیم از آن استفاده کرده و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم".

سردار مینایی ‌فرد در رابطه با برنامه های بسیج و سپاه فجر فارس در هفته دفاع مقدس گفت: به طور کلی 1412 برنامه به ‌همت بسیج و سپاه فارس در ایام هفته دفاع مقدس در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس اجرا خواهند شد.

مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه 229 عدد از این برنامه ها به ‌همت اقشار بسیج اعم از جامعه زنان، پزشکی، ورزشکاران و غیره در سطح استان برگزار خواهند شد، گفت:‌ 29 برنامه شاخص و موضوعی نظیر رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس توسط معاونت‌های سپاه اجرا خواهند شد.

سردار مینایی فرد افزود: برنامه‌های عمومی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، برپایی نمایشگاه‌ها و دیدار خانواده‌های شهدا نیز در قالب 925 برنامه در سطح شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهند شد.

مینایی‌فرد در ادامه صحبت هایش از اجرای 4 برنامه  شاخص در سطح شهر شیراز در ایام هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی از این ویژه برنامه‌ها برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در منطقه شمال غرب شیراز است، در این این نمایشگاه عملیات رمضان شبیه‌سازی شده است، نمایشگاه دیگری نیز در بلوار چمران به نام «بهشت خاکی» برپا شده است که هر شب برنامه‌های نمایشی و پخش کلیپ خواهد داشت، در این نمایشگاه هر شب یکی از عملیات‌های دفاع مقدس بازسازی و معرفی می‌شود.

سردار مینایی فرد با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور  که به نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده است، آغاز خواهد شد، گفت: رژه امسال به دلیل رعایت مسائل ترافیکی در بلوار پاسداران، به بلوار دولت انتقال یافته است ضمن اینکه این رژه امسال با محوریت سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

*«روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان»، 1 مهر

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه روز اول مهرماه به نام «روحانیت، علم و دانش پژوهی، سربازان» نامگذاری شده است، گفت: در این روز که مصادف با روز عرفه است دعای پرفیض عرفه قرائت خواهد شد، ضمن اینکه برنامه ها در این روز با توجه به معنویت و عبادت، ‌تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش برگزار خواهند گردید.

*« شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، 2 مهر

سردار مینایی فرد افزود: پنجشنبه، 2 مهر نیز به نام « شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده است،روز عید سعید قربان، روز ایثار و از خودگذشتن و تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، روز غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با جانبازان خواهد بود، طِی هفته دفاع مقدس با 1100 خانواده شهید استان فارس دیدار بعمل خواهد آمد.

*معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، 3 مهر

وی ادامه داد: روز جمعه روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» است که در این روز برنامه پیاده‌روی خانوادگی در تمام شهرستان‌ها بویژه شیراز برگزار خواهد شد، در شیراز مسیر این راهپیمایی از فلکه گاز تا آرامگاه حافظیه است و محل تجمع و اجرای برنامه‌های متنوع نیز در مقابل آرامگاه حافظیه پ خواهد بود در این روز طرح «ما زنده‌ایم» به‌تأسی از کتاب «من زنده‌ام» برای تمام بانوان کشور آغاز خواهد شد.

*«همه جانبه، جوانان، پیشتیبان مردمی و اصناف»، 4 مهر

سردار مینایی‌فرد با اشاره به اینکه روز شنبه، 4 مهر روز دفاع «همه جانبه، جوانان، پیشتیبان مردمی و اصناف» است، گفت: بخش اعظمی از کمک‌های جبهه‌ها را مردم و اصناف در طول جنگ تحمیلی انجام می‌دادند، در این روز توجه دادن جوانان به بصیرت‌افزایی و  حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس مورد توجه قرا خواهد گرفت.

مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس تصریح نمود: از جمله کارهایی که در این روز صورت می‌گیرند، پخش نان صلواتی و ارائه برخی از خدمات رایگان اصناف، نظیر خدمات خودرویی خواهد بود.

*«ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان»، 5 مهر

سردار مینایی فرد یکشنبه، 5 مهر را روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» اعلام نمود و افزود: این روز مصادف با سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان بوده است، در این روز باید نقش ولایت و رهبری تبیین شود، همچنین تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس در برنامه های این روز هستند.

سردار مینایی‌فرد با اشاره به اینکه قرار است تا از شهیدان شاخص این عملیات همانند شهیدان سید حجت حسینی، عبدالرضا سجادی، پناهیان و شکوهی تجلیل بعمل آید، گفت: عملیات ثامن‌الائمه یکی از عملیات‌های سرنوشت ‌ساز جنگ بود که اگر انجام نمی‌شد، شاید آبادان نیز به سرنوشت خرمشهر دچار شده و سقوط می نمود.

*وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیدای اسلامی و استکبارستیزی»، 6 مهر

مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس دوشنبه 6 مهرماه را روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیدای اسلامی و استکبارستیزی» اعلام نمود.

*«فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه آفرینان»، 7 مهر

وی همچینی سه شنبه 7 مهر را روز «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه آفرینان» دانست، وتصریح نمود: اکثر فرماندهانی که در دفاع مقدس حاضر بودند، از بازگو کردن حماسه ها و نشان دادن خودشان امتناع می ورزیدند از همین رو به  تجلیل از فرماندهان شهید نظیر فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدروز و جهان آرا از برنامه های این روز خواهند بود.

مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس همچنین از برگزاری یادواره 320 شهید شهرک‌های شمالغرب شیراز در نمایشگاه دفاع مقدس این منطقه خبر داد و گفت: تمام خانواد‌ه‌های شهدای شمالغرب شیراز در این یادواره حضور خواهند یافت.

سردار مینایی فرد در ادامه این نشست خبری از رونمایی 6 عنوان کتاب در شیراز و 5 عنوان در شهرستان‌ها طِی هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:  برگزاری 100 یادواره پایگاهی در سطح استان، 20 یادواره حوزه‌ای، 15 یادواره شهرستانی و 15 یادواره آبروی محله در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس می باشند.

سردار مینایی‌فرد به  فعالیت‌های اقشار مختلف بسیج  فارس در هفته دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: اصناف فارس فعالیت‌هایی نظیر برپایی ایستگاه ‌های صلواتی خواهند داشت و بسیج جامعه پزشکی نیز فعالیت هایی نظیر ویزیت رایگان در مناطق محروم و مراکز درمانی سپاه، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم، رونمایی از اولین سازه بیمارستان صحرایی متحرک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی در رژه نیروهای دفاع مقدس  خواهد داشت.

سردار مینایی فرد در ادامه به به فعالیت‌های بسیج طلاب اشاره نمود و گفت: در هفته دفاع مقدس همایش‌هایی با هدف تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار می‌شوند، استان فارس دومین استان کشور است که بیشترین شهدای روحانی را دارد، استان فارس بیش از 350 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس افزود:  بسیج اساتید نیز تجلیل از اساتید ایثارگر نظیر استاد شهید رنجبر در شهرستان داراب، بسیج حقوقدانان مشاوره 80 پرونده قضایی بسیجیان، ایثارگران و افرادی که توانایی مالی ندارند را در دستور کار دارند، همچنین قضات دادگستری در هفته دفاع مقدس به 200 نفر مشاوره رایگان ارائه خواهند نمود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس در رابطه با فعالیت های بسیج دانش آموزی گفت: در قشر بسیج دانش‌آموزی فعالیت هایی نظیر توزیع لوازم ‌التحریر اسلامی امین و مینا در حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی، نمایشگاه‌ها و مدارس برنامه ریزی شده است و در بسیج دانشجویی هم رونمایی از سایت بانک اطلاعات شهدای دانشجو، تولید و انتشار پوسترهای هفته دفاع مقدس در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و انتشار ویژه نامه های دانشجویی با هدف معرفی مفاخر حوزه ایثار در دستور کار قرار دارد.

سردار مینایی فرد در رابطه با فعالیت‌ های بسیج ورزشکاران گفت: برگزاری پیاده‌روی‌ ها، کوهپیمایی ‌ها و همایش اخلاق در ورزش با حضور الگوهای ورزشی کشور از سوی بسیج ورزشکاران پیش بینی شده است؛ وی همچنین به برنامه های بسیج مهندسی نظیر هماهنگی با معاونان فنی شهرداری جهت ارائه مشاوره به مردم و رسیدگی به مشکلات مناطق شهری اشاره نمود.

وی افزود:  بسیج مساجد و محلات نیز برنامه هایی نظیر همایش مشترک بین کانون‌های فرهنگی مساجد، تبلیغات اسلامی و اوقاف ار برگزار خواهد نمود، بسیج مداحان برگزاری دعای عرفه، کمیل و ندبه در هفته دفاع مقدس را در دستور کار دارد و و بسیج کارمندان نیز برگزاری کارگاه آموزش پدافند غیرعامل را پیش بینی نموده است.

سردار مینایی‌ فرد در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: بسیج کارگری تجلیل از کارگران رزمنده و اعزام راویان به کارخانجات را انجام می‌دهد و بسیج عشایری نیز اعزام روحانی جهت پاسخگویی به شبهات و مشکلاتی که عشایر در مسیر کوچ دارند را انجام خواهد داد، بسیج فرهنگیان طرح روایتگری توسط فرهنگیان و رزمندگان بازنشسته ا آغاز می‌کند، فرهنگیان در زمان دفاع مقدس تحت قالب مدرسه ایثارگران برای آموزش دانش‌ آموزانی که به جبهه می‌آمدند و می‌خواستند از تحصیل عقب نیفتند در جبهه حضور داشتند و در این راه شهدای زیادی به انقلاب تقدیم نمودند، آغاز به کار مدرسه راویان نیز در اواخر هفته دفاع مقدس خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس برنامه‌های بسیج هنرمندان دطِی هفته دفاع مقدس را  برگزاری جشنواره عکس بسیج، جشنواره دو سالانه فیلم کوتاه بسیج، اجرای تئاتر خیابانی اعلام نمود و درباره فعالیت های بسیج کشاورزی گفت: ارائه مشاوره به کشاورزان و ایجاد شبکه‌ روستاها از جمله فعلیت های این قشر خواهد بود، وی ادامه داد: در بحث بسیج سازندگی و محصولات اقتصاد مقاومتی سعی شده است تا محصولات این عرصه با تخفیف 40 تا 50 درصد عرضه شوند.

سردار مینایی‌ فرد ادامه داد: در موضوع بسیج جامعه زنان نیز نهضت «ما زنده‌ایم» آغاز خواهد شد و برگزاری نشست‌ های روشنگری و پاسخ به شبهات دانش‌ آموزان و بازگشایی و افتتاح مهدهای قرآنی مساجد و پایگاه‌ها صورت خواهند گرفت.

وی در رابطه با برنامه‌های بسیج رسانه گفت: نخستین همایش سراسری مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، نزدیک به 500 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است، در روز 3 مهر این همایش اجرا می شود، برنامه دیگر بسیج رسانه نیز برگزاری ویژه نامه قاب سرخ برای عکاسان خبری است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه فجر فارس در پایان این نشست خبری با نامطلوب خواندن وضعیت فرهنگی شهر شیراز، از کم توجهی مسئولان به فضاسازی شهری شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) با محوریت هفته دفاع مقدس گلایه نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها