خبرهای داغ:
نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز:

ترافیک در شهر شیراز ‌به حد بحرانی ‌رسیده است

نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ترافیک شیراز به حدی رسیده که مردم را عصبی و کلافه کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۳۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید احسان اصنافی در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: موضوع ترافیک یکی از معضلات روزمره مردم بوده که متولی آن به‌نوعی فرا دستگاهی و شورایی است و امروزه شاهد هستیم که در شهر شیراز وضعیت ترافیک به حد بحرانی خود رسیده و مردم را کلافه کرده است.

وی افزود: بخشی از این وضعیت بحرانی و نابسامانی ترافیکی را می‌توان ناشی از عدم تعامل مناسب دستگاه‌های متولی در دو سال گذشته دانست که اکنون دود آن در چشم مردم شهر می‌رود و دستگاه‌های متولی زیرساخت یا نهادهای مجری کار در این زمینه مسئول هستند.

این عضو شورا ادامه داد: سرعت‌پایین پیشرفت پروژه‌های کنترل هوشمند تخلفات، اصلاح طرح‌های مهندسی معابر موجود، برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی و عدم تناسب نیروهای میدانی با نیازها را می‌توان از مشکلات این حوزه دانست که انتظار می‌رود در راستای جلوگیری از تداوم وضعیت بحرانی ترافیک، مسئولین مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم تعامل سازنده‌ای را در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: همه متولیان باید توجه کنند که شهروندان مسائل شهر را رصد می‌کنند و منتظر حرکتی جهادی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک توسط متولیان امر هستند.

اصنافی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در وضعیت اقتصادی فعلی که دولت قادر به تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست و شهرداری با بودجه‌های حاصل از عوارض اقدام به خرید اتوبوس می‌کند انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل استفاده‌شده و شاهد مسائلی همچون توقف 50 دستگاه اتوبوس جدید در پارکینگ به مدت بیش از 15 ماه و ظاهراً به دلیل نداشتن آیین‌نامه رسیدگی شود.

به گفته وی، مجموعه نیروهای خدوم شهرداری تلاش خود را در خدمت‌رسانی به شهروندان به کار گرفته‌اند اما گاه برخی رفتارها، چهره این مجموعه را خدشه‌دار می‌کند و ازاین‌رو انتظار می‌رود با کنترل بیشتر به‌ویژه مجموعه موتوری شهرداری، از رفتارهای موردی برخی کارکنان مختلف نظیر لایی کشیدن در خیابان‌ها با اتومبیل‌ها، سد معبر و ایجاد مزاحمت در رانندگی برای سایرین ممانعت به عمل آورد.

اصنافی تصریح کرد: مسئله مهمی که امروز درد دلسوزان فرهنگی شهر شده موضوع کانون رهپویان وصال است که به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور با کارنامه درخشان برنامه‌های فرهنگی مذهبی و تأثیرات فراوان در تربیت نسل جوان و متخصص دچار مسائل جانبی شده و برخی اختلاف‌نظرها و سلایق جای خود را به اصول داده و این کانون را به سمت تعطیلی سوق داده است و ازاین‌رو در این مقطع حساس ایفای نقش مسئولان شهر و اعضای شورا در حل مشکلات، حداقل انتظار دلسوزان و مردم دین‌مدار شهر است.

*اصلاحات فرمانداری بر مصوبه شورا مانع نجات کانون رهپویان وصال است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با توجه به غیرقابل اجرا بودن اصلاحات فرمانداری برای ارائه زمین به کانون رهپویان وصال، مصوبه شورا در مورد این تشکل بزرگ فرهنگی قابل‌اجرا نیست.

‌رضا محمدیان بعدازظهر امروز در حاشیه یکصد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلی کانون رهپویان وصال در سومین حرم اهل‌بیت مایه تأسف است که این تشکل فرهنگی با مظلومیت فعالیت‌های فرهنگی دست‌به‌گریبان بوده و چندین ماه است که با مشکلات متعدد دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: باوجودآنکه شورای شهر شیراز مصوب کرد زمینی در پشت باغ جنت در اختیار کانون رهپویان وصال قرار گیرد اما جوابیه فرمانداری این شهرستان در مورد این مصوبه به‌گونه‌ای است که عملاً قابلیت اجرایی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز سس اضافه کرد: واقعیت این است که بزرگ‌ترین تشکل مذهبی شیراز و کشور به دلایل مختلف به تعطیلی کشیده شده و مسئولان همچنان مسئله را جدی نمی‌گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها