خبرهای داغ:
در ارگ کریم‌خانی شیراز برگزار می‌شود

برپایی جشنواره گردشگری «فارس در یک نگاه»

سرپرست میراث فرهنگی اقلید از نمایش آثار هنری و صنایع‌دستی هنرمندان این شهرستان در جشنواره گردشگری «فارس در یک نگاه» که در ارگ کریم‌خانی شیراز برپا می‌شود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۳۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محمدرضا قلندری در اقلید، با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری «فارس در یک نگاه» که از 29 شهریورماه جاری تا دوم مهرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود اظهار داشت: اقلید نیز در این جشنواره شرکت می‌کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی شهرستان‌های استان فارس خواند و بیان داشت: سه تن از هنرمندان اقلیدی (لیلا خیراندیش، آمنه رفیعی و زینب شریفی) در این جشنواره به‌صورت زنده کار هنر منبت و پیکرتراشی را به نمایش می‌گذارند.

قلندری از عرضه صنایع‌دستی و آثار هنری هنرمندان این شهرستان مانند جاجیم، گلیم، گبه، کارهای شیشه، چرم، منبت، معرق و... در جشنواره گردشگری «فارس در یک نگاه» خبر داد و افزود: تصاویر و اطلاعاتی از اماکن مذهبی، امامزادگان و بقاع متبرکه، مناطق گردشگری، محصولات کشاورزی و... در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی این شهرستان به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این جشنواره در ارگ کریم‌خان شیراز و با حضور شهرستان‌های استان فارس برگزار می‌شود بیان داشت: امیدواریم با شرکت در این جشنواره گوشه‌ای از هنر، فرهنگ و قابلیت‌های اقلید معرفی‌شده و قدمی مؤثر در راستای رونق گردشگری این شهرستان برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها