خبرهای داغ:
فرماندار قیروکارزین تأکید کرد

ضرورت انتقال مفاهیم جنگ در قالب برنامه‌های هفته دفاع مقدس

فرماندار قیروکارزین بر ضرورت انتقال مفاهیم جنگ تحمیلی به نسل امروز در قالب برنامه‌های هفته دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۰۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، اشکان کاظمی در نشست شورای اداری این شهرستان با تشکر از حضور مسئولان در برنامه‌های هفته دولت اظهار داشت: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید جلسه‌ای برای تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز و دانشجویان نخبه این شهرستان برگزار خواهد شد تا ضمن تقدیر و تجلیل از آنان انگیزه‌ای برای سایر دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد شود.

وی افزود: مراسم بازگشایی مدارس در سال جدید باید باشکوه برگزار شود و در این راستا از حضور مدیران استانی در این شهرستان استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اواخر شهریورماه جاری بیان داشت: تمام ادارات و نهادها باید در برنامه‌های هفته دفاع مقدس حضوری فعال و پررنگ داشته باشند.

کاظمی بابیان این‌که هر کشوری پیش‌از مداخله در امور کشوری دیگر تمام ویژگی‌ها و پیشینه تاریخی آن را در نظر می‌گیرد ادامه داد: پیشینه تاریخی و هویت ملی ما به‌ویژه در دوران جنگ تحمیلی این حقیقت را برای دشمنان روشن کرده که ایران اسلامی کشوری مقتدر و توانمند است و با نگاهی به اوضاع کشورهای منطقه می‌توانیم امنیت و آرامش حاکم بر کشور را بهتر درک کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با همکاری نیروهای مردمی و بسیجی در مقابل تمام دنیا ایستادیم و این روحیه دفاعی و اراده و ایمان ما برای جهانیان شناخته‌ شده است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به این‌که امروز ایران اسلامی بسیار توانمندتر از دوران جنگ تحمیلی است تصریح کرد: اگر دشمن لحظه‌ای احساس می‌کرد که توان ورود به کشور را دارد این کار را انجام می‌داد و امروز قرار گرفتن شش کشور قدرتمند دنیا بر سر میز مذاکره با ایران نشان از اقتدار و اراده این ملت دارد.

وی بابیان این‌که باید مفاهیم پربار دفاع مقدس برای نسل امروز و به‌ویژه مدیران جوان تبیین شود بیان داشت: موضوع دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و تبیین مفاهیم انقلابی برای نسل آینده فرصت مناسبی است تا یک‌بار دیگر قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی و وحدت ملت ایران در دفاع از کشور  به رخ دشمنان نظام که از گذشته تاکنون با توطئه‌های مختلف به دنبال براندازی انقلاب هستند نمایانده شود.

کاظمی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرائی باید اهتمام ویژه‌ای در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس داشته باشند افزود: این تنها ادای دین به‌ دستاوردهای انقلاب و خون شهیدانی بوده که امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌های این بزرگ‌مردان تاریخ است.

وی در پایان با اشاره به بازار گرم اخبار در فضای مجازی اضافه کرد: مدیران مواظب اظهارنظرهای خود در فضاهای مجازی باشند تا از سخنان آنان سواستفاده نشود.

امام‌جمعه قیروکارزین نیز در این نشست اظهار داشت: عده‌ای در دنیا تنها به مادیات پرداخته و معنویات را فراموش کرده‌اند غافل از این‌که آنچه را از امور مادی اصل می‌دانند درواقع فرع است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری با اشاره به تلاش بی‌وقفه بسیج و سپاه و نیروهای اطلاعاتی در تأمین امنیت کشور، افزود: امنیت امروز کشور و آسایش و آرامش ملت نتیجه تلاش مردانی است که با عشق و شجاعت از ایران اسلامی پاسداری می‌کنند.

وی افزود: تکریم ارباب‌رجوع در ادارات باید در اولویت امور قرار گیرد و برخورد مناسب با مردم موجی مثبت در جامعه ایجاد کرده و باعث خوش‌بینی بیشتر و ایجاد فضای مناسب همکاری و تعامل می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین نیز در این نشست اظهار داشت: امروز افتخار و عزت و سربلندی ایران اسلامی ثمره خون شهدا و جان‌فشانی‌های جانبازان و ایثارگران است و ما مدیون آنان هستیم.

محمود جعفری از برگزاری یادواره شهدای این شهرستان در بخش افزر خبر داد و تصریح کرد: یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره‌ها است که می‌توان از این فرصت مناسب برای مقابله با معضلات فرهنگی و انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان استفاده کرد.

وی بابیان این‌که تمام ادارات باید یاور بسیج و سپاه در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس باشند، افزود: مشارکت در اجرای برنامه‌های دفاع مقدس خود نوعی ادای دین به خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و احترام به خانواده‌های این بزرگواران است.

مدیر آموزش‌وپرورش قیروکارزین نیز در این نشست با اشاره به ایام آغاز سال تحصیلی بیان داشت: ستاد پروژه مهر در ماه‌های گذشته در این شهرستان تشکیل‌شده و کمیته‌های توجیه و تبلیغ، تعمیر و تجهیز، تایید صلاحیت، سازماندهی نیروی انسانی مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کرده و همکاران با پیگیری و برنامه‌ریزی لازم تمام تلاش خود را برای شروع دوباره بهار علم و دانش در این شهرستان به‌کار گرفته‌اند.

دانیال رستمی افزود: این شهرستان در بحث معلم با کمبودهایی مواجه است و در موضوع تجمیع مدارس نیز نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان قیروکارزین و کسب رتبه‌های خوب در کنکور سراسری اضافه کرد: یکی از دلایلی که این شهرستان در بحث کنکور از منطقه سه ‌به ‌دو تبدیل‌شده نیز تعداد قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با برنامه‌ریزی به اهدافی که آموزش‌وپرورش پیش روی ما گذاشته و برنامه‌هایی را که به‌عنوان نقشه راه تعریف کرده، دست‌یابیم و این امر نتیجه مطلوبی برای مردم و دانش‌آموزان داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها