خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

حضور مأموران کنترل نامحسوس در خودروهای عمومی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در راستای اعمال قوانین، مأموران کنترل نامحسوس در خودروهای عمومی جاده‌ها و تخلفات رانندگان را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۹۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سردار تقی مهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرحی از تاریخ 20 شهریور تا چهارم اسفندماه در جاده‌های کشور اجرایی می‌شود و تمام امکانات برای حفظ نظم و امنیت مسافران بسیج شده است.

وی افزود: در طول اجرای این طرح علاوه بر استفاده از تمام امکانات، تعدادی از مأموران راهور به‌طور نامحسوس در خودروهای عمومی حضور می‌یابند تا چنانچه تخلفی از جانب راننده انجام شود نسبت به توقف خودرو اقدام کنند.

مهری ادامه داد: در 23 روز گذشته شاهد 13 هزار و 700 مورد کشته و زخمی در حوادث جاده‌ای کشور بودیم که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد جان‌باختگان 9 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در استان فارس نیز در مدت پنج ماه گذشته 581 نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست دادند که رقم بالایی است اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: شماره پیامک‌هایی در ایستگاه‌های پلیس‌راه موجود است که مسافران می‌توانند با اعلام پلاک خودروهای متخلف پلیس را در تأمین امنیت جاده‌ها یاری کنند.

وی با اشاره به دلایل تصادفات خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و خستگی مهم‌ترین دلیل تصادفات است بنابراین رانندگان باید در زمان رانندگی در صورت احساس خستگی خودرو را متوقف و استراحت کنند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در روزهای پایانی تعطیلات تابستان تردد در جاده‌های کشور بیشتر می‌شود، تصریح کرد: رانندگان بیش از گذشته قوانین را رعایت کنند و حاضرین در خودرو محیطی آرام را برای راننده ایجاد کنند.

سردار مهری با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر جاده‌ها گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین‌های جاده‌ها افزایش می‌یابد چنانکه در حال حاضر 400 دوربین نظارتی در کشور وجود دارد که به یکهزار و 800 دوربین افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره وضعیت استاندارد خودروهای داخلی افزود: استاندارد خودرو در کشور مشخص است و سه موضوع ترمز، کیسه هوا و استحکام از جانب پلیس مورد تأکید است که هر سه این موارد در خودروهایی که امروز پلاک می‌شود، رعایت شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر غیراستاندارد بودن خودرو پراید بیان کرد: تاکنون هیچ‌گونه ابلاغی در مورد غیراستاندارد بودن خودرو پراید برای پلیس ارسال نشده و تا زمانی که مراکز مربوطه این خودرو را استاندارد اعلام کنند پلیس نیز اقدام به پلاک کردن آن می‌کند.

سردار مهری گفت: حتی استاندارد آلایندگی خودرو نیز از نگاه پلیس بسیار مهم است که در حال حاضر خودروهای تولید داخل این استاندارد را دارند و هر زمان که پلیس احساس کند خودروهای تولید داخل سه شرط اصلی استاندارد را ندارند از پلاک کردن آنها خودداری می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت استان فارس در اجرای طرح «مکنا»، گفت: اجرای این طرح به‌منظور ارائه خدمات مناسب به مردم، تکریم ارباب‌رجوع و اصلاح فرآیندهای پلیس در دستور کار قرارگرفته است که در چند پاسگاه پلیس‌راه فارس به‌خوبی اجرایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها