خبرهای داغ:
توسط نماینده مردم لامرد و مهر صورت گرفت

تکذیب جلوگیری از وصول عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه پارسیان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کدام عقل و منطق حکم می‌کند جلوی پرداخت عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان را بگیریم.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۸۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید موسی موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان مهر که با حضور استاندار فارس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: نباید به تجملات جلسات بیشتر از محتوای آن پرداخته شود و بسیاری از مواقع مجری یک برنامه باید آن‌قدر مراقب باشد که نامی از افراد حاضر در یک جلسه از قلم نیفتند تا مبادا کسی ناراحت شود، این در حالی است که باید از این‌همه تعریف و تمجید و تعارفات دست برداریم.

وی افزود: وظیفه مسئولان و ما به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این بوده که در سطح روستاها و شهرها حضور پیدا کنیم و این‌قدر نیاز به زدن برنوشته‌های تقدیر و تشکر نیست چراکه وظیفه ما خدمت به مردم است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی این دو شهرستان بسیار کم است گفت: به‌خاطراینکه نگاه پروژه‌محور داشتیم از همان ابتدا به این جمع‌بندی رسیدیم که پروژه‌های منطقه را با این اعتبارات اندک نمی‌توان به‌پیش برد، ازاین‌رو به فکر افزایش اعتبارات شهرستان‌های لامرد و مهر بودیم و توانستیم با پیگیری‌های فشرده یک‌ساله اعتبارات دو درصد نفت و گاز را چند برابر کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: پس از چند ماه پیگیری با کمک دوستان در وزارت نفت فرمول اصلاح و منجر به آن شد تا اعتبارات دو درصد نفت و گاز با تغییر فرمول و براساس ارزش حرارتی محاسبه شود و به همین دلیل شاهد افزایش چند برابری این اعتبارت در لامرد و مهر بودیم.

وی در ادامه با اشاره به آنکه برای نخستین بار عوارض ارزش‌افزوده شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های لامرد و مهر واریز شد، افزود: پیگیری وصول عوارض ارزش‌افزوده شرکت زاگرس جنوبی نزدیک به یک‌سال زمان برد و درنهایت این عوارض پرداخت شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منبع سوم اعتباری که به منطقه اختصاص یافت، گفت: قدم‌های بزرگی برای اختصاص عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان برداشته و درنهایت 20 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مهر واریز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیگیری مجدانه این موضوع در حالی آغاز شد که این عوارض فقط به شهرستان مهر تعلق می‌گرفت و هنوز هیچ صحبتی در مورد صورت‌جلسه توزیع مساوی عوارض بین مهر و لامرد مطرح نبود، بااین‌حال اختصاص عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه را با جدیت دنبال کردیم که وصول آن موجب عمران و آبادانی سراسر شهرستان مهر می‌شود.

وی با انتقاد از بروز برخی شایعات در مورد فشار سیاسی برای جلوگیری از وصول مرحله بعدی عوارض ارزش‌افزوده، تصریح کرد: ما که یک سال پیگیر وصول ارزش‌افزوده شهرستان مهر بوده‌ایم و با علم و آگاهی به اینکه مراحل پیش از ارزش‌افزوده فقط به مهر اختصاص می‌گرفت به‌صورت مجدانه آن را پیگیری کرده‌ایم، حالا که ممکن است این عوارض به لامرد نیز تعلق گیرد، کدام عقل و منطق حکم می‌کند که برویم جلو پرداخت اقساط بعدی عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان را بگیریم.

وی بابیان اینکه برای وصول مرحله جدید عوارض ارزش‌افزوده تاکنون پیگیری بسیاری شده است گفت: می‌توانید از مسئولان مالیاتی استان فارس، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، وزیر اقتصاد و سایر افراد این موضوع را بپرسید؛ اما صنعت گاز به دلیل تنگناهای مالی که دارد رویه قانونی و حقوقی خود را دنبال می‌کند و مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان نیز در اینجا حضور دارد که می‌تواند مورد پرسش واقع شود.

موسوی اضافه کرد: فرمانداری لامرد و شوراهای اسلامی این شهرستان مستندات و صورت‌جلسه‌ای در اختیار دارند که بر اساس آن قائل هستند عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان باید به‌صورت مساوی میان دو شهرستان لامرد و مهر پرداخت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولان لامرد این صورت‌جلسه را ارائه می‌دهند و استاندار فارس و دستگاه‌های مرتبط آن را بررسی می‌کنند، که اگر حرف مسئولان شهرستان لامرد بر اساس قانون اثبات شد، عوارض ارزش‌افزوده به لامرد نیز می‌رسد و چنان‌چه اثبات نشد تمام آن به شهرستان مهر تعلق می‌گیرد و در این زمینه دیگر مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تفاوتی میان شهرستان‌های لامرد و مهر وجود ندارد و باید همگی به برطرف کردن مشکلات این دو شهرستان کمک کنند، زیرا مردم لامرد و مهر امروز در بهترین شرایط روحی و آرامش قرار دارند.

موسوی بیان داشت: تا چند سال آینده آن‌قدر تأسیسات در لامرد و مهر قرار می‌گیرد که دیگر حتی فراموش خواهیم کرد که مرز میان این دو شهرستان کجاست و با صنعتی شدن هریک از این دو شهرستان منفعت آن به‌کل منطقه بازمی‌گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خواستار پیگیری استقرار بیشتر ادارات در بخش گله‌دار و تسریع درروند بیمارستان خیّرساز این بخش، برطرف شدن مشکلات آب بخش اسیر و اتصال اسیر به جاه اصلی، حل مشکلات آب مجموعه روستاهای فال و ارودان، احداث جاده نور آباد - وراوی و همچنین مساعدت در رفع نواقص بیمارستان فاطمة‌الزهرا (س) شهر مهر از سوی استاندار فارس شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها