مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت ملایر خبر داد

تخصیص بیش از 20 میلیارد ریال به عرصه اقتصاد مقاومتی در ملایر

مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر گفت: امسال 2 میلیارد و 50 میلیون تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۶۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ رستمی فرمانده سپاه ناحیه ملایر به همراه سرهنگ حاتم زندی مسئول بسیج سازندگی ملایر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر بازدید کردند.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر در این بازدید به خبرنگار بسیج گفت: امسال 2 میلیارد و 50 میلیون تومان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در نظر گرفته‌شده است.
حاتم زندی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی شامل اسانس‌گیری محصولات کشاورزی، روغن‌گیری، شوریجات، ترشیجات، صنایع تبدیلی لبنی، بسته‌بندی، خشک‌کن و... اظهار داشت: مبلغ تسهیلات در خصوص اقتصاد مقاومتی از 5 تا 30 میلیون تومان است که فرد با مراجعه به بسیج سازندگی می‌تواند از این طرح‌ها استفاده کند.
وی افزود: از جمله شرایط دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی عضویت در بسیج، داشتن مجوز طرح از سازمان‌ها و ادارات مربوطه و مدرک آموزشی است.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر ادامه داد: بسیج سازندگی در زمینه آموزش فعال است که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان و مربیان مجرب کلاس های آموزشی در خصوص نحوه صحیح اجرای طرح این دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند.
وی در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح‌ها شامل گیاهان دارویی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل، پرورش شتر مرغ، پرورش دام سبک و سنگین، مرغ و طیور و اصلاح باغات است.
زندی با اشاره به ایجاد اشتغال در سال گذشت که 800 نفر بوده است، گفت: در سال جاری نیز 118 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی شده که در قالب سه کارگاه صنایع تبدیلی بوده و تاکنون یک میلیارد و 50 میلیون تومان در این زمینه پرداخت شده است.
وی از مهمترین طرح های در دست اقدام را با توجه به کم آبی پرورش گیاهان دارویی دانست و گفت: ارائه این تسهیلات تا پایان سال ادامه دارد.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان ملایر گفت: سپاه و بسیج در راستای کمک به بسیجیان این تسهیلات را با سود 16 درصد برای اقتصاد مقاومتی و 18درصد برای صنایع تبدیلی در نظر گرفته و مدت بازپرداخت برای 15تا 30 میلیون تومان 48 ماهه است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار