خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوين:

ارائه آموزش‌ به آتش‌نشانان متناسب با نيازهاي روز جامعه باشد

منوچهر حبيبي، معاون عمراني استاندار قزوين گفت: با توجه به توسعه شهرها و تغيير حوادث شهري ارائه آموزش‌ به آتش‌نشانان بايد متناسب با نيازهاي روز جامعه باشد.
کد خبر: ۸۵۶۸۳۳۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹


به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین؛ منوچهر حبيبي در اختتاميه پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاء آتش‌نشانان کشور با تقدير و تشکر از زحمات شهرداري و سازمان آتش نشاني قزوين در برگزاري مطلوب اين دوره از مسابقات گفت: امروز آتش‌نشانان به عنوان يک نيروي عادي و کارمندي محسوب نمي‌شوند بلکه به عنوان يک نيروي شبه نظامي آماده به خدمت براي دفاع از شهر به شمار مي‌آیند.

حبيبي با اشاره به اين نکته که زندگي شهري با گذشته تفاوت‌هاي بسياری کرده افزود: توسعه شهرهاي کشور و در پي آن توسعه شهرنشيني سبب شده تا زندگي شهري با زمان گذشته تفاوت‌هاي بسياري داشته باشد در همين راستا خطراتي که شهرهاي امروزه را تهديد مي‌کند با گذشته بسيار متفاوت است.

معاون عمراني استاندار قزوين  تصريح کرد: با توجه به گسترش بلندمرتبه‌سازي در کشور يکي از خطراتي که همواره شهروندان را تهديد مي‌کند، وجود ساختمان‌ها و برج هاي بلندمرتبه بوده تا جايي که امروزه بيشتر حوادث و اتفاقات شهري مربوط به ساختمان‌هاي بلندمرتبه مي‌شود؛ بنابراين آمادگي آتش‌نشانان بايد در برخورد با حوادث اين چنيني افزايش پيدا کند تا بتوانند در مواقع حساس و بحراني عکس‌العمل مناسب را اتخاذ کنند.

وي ادامه داد: مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش‌نشانان کشور يک نوع آموزش و انتقال تجارب نيز به شمار مي‌رود در همين راستا نبايد از آموزش نيروهاي متخصص در آتش‌نشاني غافل شد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها