خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

رسیدن به اقتصاد مقاومتی می تواند یک فرصت باشد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد مقاومتی می تواند یک فرصت باشد و نه تهدید محقق شدن این امر را در گرو استفاده از شرایط تحریم و ایستادن روی پای خود دانست
کد خبر: ۸۵۶۷۷۵۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، محمدرضا محمدخانی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در حاشیه بازدید سردارنعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از پروژه ها و عرصه های اقتصاد مقاومتی این ناحیه اظهار داشت: امروز بسیج وظیفه  بزرگی را بر عهده دارد که همان کمک به انجام اقتصاد مقاومتی است، استفاده از کالاهای داخلی واصلاح الگوی مصرف از مهمترین مواردی است که باید برای توسعه  و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای متعددی در جنگ ۸ ساله دخالت داشتند که آمریکا، انگلیس و در راس آنها اسرائیل بود. امروز همچنان  جنگ ها و فتنه ها ادامه دارد و نیاز به هوشیاری و بصیرت مردم بیش از قبل احساس می شود.

محمدخانی یادآور شد: بسیج بعنوان متولی این امر و حافظ دستاوردهای انقلاب در شرایط امروز مسئولیت خطیر و مهمی داشته و دارد بسیج در این رابطه می تواند چند نقش داشته باشد، اولین نقش بیان کردن چیستی اقتصاد مقاومتی است؛ ابتدا باید تبیین شود که اقتصاد مقاومتی چیست؟ چه فرقی با اقتصاد ریاضتی دارد؟ وظیفه بعدی شناساندن ظرفیت های اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول تاکید کرد: بسیاری از جنبه ها و ظرفیت های اقتصادی است که ناشناخته مانده و باید توسط دلسوزان انقلاب شناسانده شود، سومین وظیفه حمایت از تولیدات داخلی است با این وظیفه هم میتوان از اقتصاد مقاومتی حمایت کرد.

رسیدن به اقتصاد مقاومتی می تواند یک فرصت باشد و نه تهدید؛ به شرط اینکه از این شرایط تحریم استفاده نموده و به خود باوری برسیم تا روی پای خود بایستیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین ادامه داد: در این راستا همان طور که بسیجیان در دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی پیروز و سربلند بودند در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موفق عمل خواهند کرد.

محمدخانی در خاتمه اذعان کرد: از ۱۲ مولفه اقتصاد مقاومتی بیانات مقام معظم رهبری، شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه دیگر مربوط به مردم است که وظیفه بسیج تبیین شش مولفه مردمی و مطالبه اجرای شش مولفه دیگر از دولت می باشد. شش مولفه مربوط  به مردم در اقتصاد مقاومتی عبارتند از: فرهنگ کار و تلاش، مردمی کردن اقتصاد، تقویت روح خودباوری و خوداتکایی، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر، استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالای خارجی که امیدواریم در راه تبیین این وظائف موفق باشیم.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها