خبرهای داغ:
سردار محمد رضا نقدی:

ضعف اقتصادی ما در سوء مدیریت و نبود عزم کافی است

سردار نقدی با حضور در جمع مسئولین استان قزوین زوایای مختلف عملی کردن موارد اقتصاد مقاومتی در استان قزوین را بررسی و تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۸۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،ظهر امروز سردارمحمد رضا نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور در نشستی که در سالن اجتماعات استانداری با حضور استاندار و مسئولین استان برگزار شد. اظهار کرد: ایران اسلامی جزوه کشورهای منحصر به فردی است که تمام عناصر مادی تولید و اقتصاد  را دارا می باشد.

وی ادامه داد: به وضوح شاهد هستیم که جز آمریکا، چین ، روسیه و ایران هیچ کشوری تمام منابع تولید یعنی مواد خام اولیه، انرژی، سرمایه و دانش علمی را در کنار هم دارا نیست.

نقدی تشریح کرد: در مقایسه با سایر کشور ها توانمندی های ما بی پایان است چرا که نیروی کار فعال و دانش از مشخصه هایی است که ایران در آن برتری خاصی دارد.هچنین ایران در سایر موارد دارای بازار های غیر قابل تحریم است که مباحث اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی علت اصلی بحران ها و معضلات اقتصادی را در تحت عنوان مدیریت ضعیف و عدم وجود عزم راسخ دسته بندی کرد.

مسئول بسیج مستضعفین کل کشور با بیان این نکته که عناصر مادی در ایران کفایت کننده می باشد، گفت: ما در جایگاهی قرار داریم که اگر ماده ی ای به ایران ورود نیابد و یا از آن خارج نشود باز هم در کمال توانایی روی پاهای خود می ایستیم و به هیچ کمکی نیازمند نیستیم.

وی ادامه داد: ما در بحث اقتصاد مقاومتی دارای ظرفیت خوبی هستیم و تمام فرمول های این برنامه قابل اجرا می باشد در صورتی که مدیریت ها قوی و اصلاح شده باشند و از سوی دیگر اراده جمعی در این امر به دولت مردان کمک کند.

نقدی با تاکید بر ظرفیت های پنهان افزود: با هوشمندی تمام مقدمات اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده و در ادامه با شناخت ظرفیت ها می توان به سرعت این جریان افزود.

وی قزوین را در شرایط طلایی توصیف کرد و با توجه به بازار مصرفی 20 میلیونی در نزدیکی قزوین بیان کرد: ظرفیت مردم بسیار حائز اهمیت است و در زمینه های مختلف باید از آنها کمک گرفت چرا که رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که در سال 90 داشتند فرمودند که در مشکلات حل نشده باید به سمت مردم رفت.

این مسئول خاطر نشان کرد: رفتن به سوی مردم به مفهوم خصوصی سازی تنها نیست چرا که همه مردم سرمایه دار نیستند و باید در زمینه های مختلف همچون نیروی فکر و عمل از آنان بهره برد.

نقدی تاکید کرد: مردم ما تربیت یافته مرام اهل بیت هستند و به همین علت نیز حاضرند که در راه وطنشان ایثار های بی مانندی را انجام دهند.

وی با بیان این نکته که اعضای بسیج همان افرادی هستند که بی مزد به سایرین کمک می کنند گفت: بسیج ظرفیت فوق العاده ای است که می توان در تمام زمینه ها از آن بهره برد ، بسیج از هر قشری عضو دارد و این اعضا با هر تخصصی خدمات رایگان خود را خرج آبادانی و پیشرفت کشورشان می‌‌‌کنند.

سردار نقدی در ادامه به نمونه های فعالیت های مقاومتی در قزوین پرداخت و گفت: از نیروی بسیج می توان در بهره برداری هر چه بیشتر از باغات انگور استفاده کرد و مسلما این کار بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: با سیمانی کردن نهرها می توان از هدر رفتن آب تا میزان بالایی جلوگیری کرد و با متمرکز کردن نیروهای جهادی مسائل ویژه ای مثل تاق بندی کردن درختان انگور می توان سطح برداشت را تا میزان زیادی افزایش داد.

نقدی بیان کرد: بسیجیان می توانند تجربیات سودمند خود را در اختیار کشاورزان مناطق مختلف بگذارند و با همین روش سطح تولید را افزایش دهند.

وی در پایان یاداور شد: سرمایه مسئله حائز اهمیتی است  و ما نباید فراموش کنیم، سرمایه به دنبال سود می آید و نه چیز دیگری، به این معنا که سرمایه و سیاست سر و کار چندانی با هم ندارند، لذا باید در جهت حفظ افزایش سرمایه های پایدار باید تلاش ویژه ای صورت بگیرد.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها