خبرهای داغ:
حقایق پور گفت:

برنامه‌های اجرا شده بنیاد قزوین در هفته دولت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، برنامه‌های اجرا شده این نهاد مقدس را در هفته دولت طی سال جاری، تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۹۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبر گزاری بسیج به نقل از روابط عمومی ایثار، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین گفت: هفته‌ی دولت و سالروز عروج جاودانه‌ی دولتمردان فرهیخته، شهیدان رجایی و باهنر، فرصتی است مغتنم تا دستگاه‌های مختلف دولتی به بیان و تشریح عملکرد دستگاه‌های اداری خود پرداخته و آحاد مردم را در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار دهند.

وی افزود: تلاش و همت بلند دولتمردان تدبیر و امید، طی 2 سال گذشته بر کسی پوشیده نیست و تحقق همدلی و همزبانی در پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران، مؤید تثبیت جایگاه واقعی ایران اسلامی در سطح بین‌الملل و تحقق برنامه‌های پیش روی دولت در ابعاد مختلف می‌باشد.

حقایق‌پور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز همپای سایر دستگاه‌ها و دوایر مختلف این بنیاد در سراسر کشور با بهره‌گیری از دستورالعمل‌های بنیادی و استانی، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی نموده است.

این مسئول افزود: بنیاد استان قزوین در جهت برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دولت، نسبت به تشکیل جلسات اقدام نمود که با تشکیل جلسات متنوع، برنامه‌های لازم جهت اجرا در این ایام را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: همچنین برگزاری جلسه با سایر دستگاه‌های مرتبط، جهت انجام هماهنگی و مشارکت در اجرای برنامه‌ها از دیگر اقدامات بنیاد بود، نظیر این جلسات در شهرستان‌های استان نیز با حضور مسئولین محلی برگزار شد.

حقایق‌پور گفت: همزمان با هفته دولت، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا، یادواره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجائی و باهنر، شهدای مکه و 70 تن از شهدای شهریور ماه قزوین و حومه در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

این مسئول افزود: همچنین یاد و خاطره 53 تن از والدین شهدا که طی شهریور ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، همزمان با این یادواره گرامی داشته شد.

وی گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام محسن کرمی، از واعظین قزوینی، سخنرانی کرد و مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق، در گلزار شهدای قزوین حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند.

حقایق‌پور افزود: همچنین همزمان با هفته‌ی دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین طی نامه‌ای از استاندار قزوین خواست تا ضمن ابلاغ نامه‌ی بنیاد به دستگاه‌های دولتی، موضوع دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کارمند دستگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و نسبت به اجرای آن اقدام نمایند.

وی افزود: پس از ارسال دستورالعمل مربوطه به دوایر دولتی استان، بیش از 200 ایثارگر در دستگاه‌های مختلف استان مورد تجلیل قرار گرفتند که این برنامه در قالب دیدارها و برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح ادارات استان انجام شد.

وی گفت: مسئولان استانی به همراه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در هفته دولت با هدف تکریم و تجلیل، از  43 خانواده شهید و ایثارگر کارمند دیدار کردند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه برگزاری گردهمایی آزادگان سرافراز شهرستان تاکستان، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از دیگر برنامه‌های بنیاد در هفته دولت بود، افزود: در این مراسم، مسئولان حاضر با اهدای لوح سپاس و هدایایی به آزادگان و اعضای شورای مشورتی فرماندار و شورای شهر تاکستان از زحمات آنان تجلیل کردند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح درهای باز از دیگر برنامه‌های بنیاد همزمان با هفته دولت، بود، گفت: در این طرح، جمعی از دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد، با هدف آشنایی با خدمات و دستاوردهای بنیاد استان از واحدهای مختلف بنیاد بازدید کردند و در جریان روند فعالیت‌های این نهاد مقدس قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین در نشستی شرح وظایف معاونت‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برای این دانشجویان تشریح شد.

حقایق‌پور با بیان اینکه نشستی با حضور بنده با رئیس و کارکنان بنیاد شهرستان تاکستان نیز به مناسبت هفته دولت، برگزار شد، گفت: در این نشست با اهدای هدایایی به کارکنان، از زحمات آنها تجلیل شد.

وی گفت: یادواره شهدای شهرستان قزوین با عنوان شهر شاهدان بی‌پلاک نیز همزمان با بزرگداشت هفته قزوین، با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مردم شهیدپرور و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه با برگزاری این یادواره در سرای سعدالسلطنه قزوین، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای کارمند استان و شهدای شهرستان قزوین گرامی داشته شد، افزود: اجرای این یادواره را سید جواد هاشمی هنرمند تئاتر و سینما و یکی از مجریان صدا و سیمای قزوین بر عهده داشت.

وی گفت: همچنین در این یادواره مسعود نصرتی، شهردار قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون اهمیت الگوبرداری مردم جامعه از سیره شهدا مطالبی را بیان کردند.

حقایق‌پور افزود: برنامه‌های متنوعی نیز از جمله تجلیل از ایثارگر نخبه، حمید جهان‌بخشی قهرمان وزنه‌برداری کشور و کارآفرین برتر کشور در دامداری، پخش کلیپ‌های ویژه سرگذشت شهید بابایی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی توسط محمد کاظمی در یادواره فوق برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین گفت: همزمان با هفته دولت، هنرمندان شاهد و ایثارگر با حضور در یادواره شهدای شهرستان قزوین با عنوان "شهر شاهدان بی‌پلاک"، چهره شهیدان رجایی و ابوترابی را به تصویر کشیدند.

وی افزود: در یادواره فوق طرح نقاشی زنده تصویر شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور، توسط منصوره رحمن نیاغی‌، فرزند جانباز 25 درصد متوفی و سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی، توسط علی‌اکبر بابایی، جانباز 45 درصد اجرا شد.

حقایق‌پور با بیان اینکه کنگره رئیس جمهور شهید محمدعلی رجایی و شهدای کارمند استان قزوین با سخنرانی سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در هفته دولت برگزار شد، گفت: در این مراسم از 38 خانواده شهید کارمند استان تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین در هفته دولت، گلزار شهدای شهرستان‌های استان نیز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین و نیروهای انتظامی گلباران و عطرافشانی شد.

وی گفت: مراسم پرفیض و معنوی دعای کمیل پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران، مسئولین استان، کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مردم شهیدپرور در جوار گلزار شهدا همزمان با هفته دولت برگزار شد.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها