خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

قزوین از پتانسیل سیاسی بالایی برخوردار است

مرتضی روزبه استاندار قزوین با حضور در جمع با نشاط خبرنگاران به سوالات مختلف در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پاسخ گفت،بیان داشت:قزوین از پتانسیل سیاسی بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۰۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مرتضی روزبه استاندار قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته دولت به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

روزبه در پاسخ به سوالاتی در ارتباط با  رسیدگی به اولویت های مطرح در استان بیان کرد: در طول 20 ماه گذشته به طور قطع تمام اولویت ها و مسائل استان از جنس فرهنگ، اقتصاد، دین، زیست محیطی، سلامت و... شناسایی شده و در کارگروه های متعدد در حال رسیدگی است.

وی همچین در مورد صرف مالیات و بودجه در سطح استان گفت: مدار ارتباط با صرف بودجه و مصارف مالیات منابع متعددی سهیم هستند و لی در ردیف بودجه به صورت ویژه معتقدیم که استان باید از منابع بیشتری بهره مند باشد چراکه با توجه به ظرفیت های استان و قابلیت پیشرفت آنها منابع مالی بیشتری باید در دسترس قرار بگیرد.

استاندار قزوین در سوال دیگری در زمینه حاشیه های سیاسی مطرح در سطح استان اظهار کرد: قزوین همواره از پتانسیل سیاسی بالایی برخوردار بوده است  و حاشیه هایی از این دست نباید ما را از اهداف اصلی و خدمت رسانی به مردم دور کند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا به بلوغ سیاسی برسیم به این معنی که بین ارائه خدمات و پیشرفت و حاشیه ها سیاسی و بحث های بین جناح ها تفکیک قائل شویم، مسلم است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات حاشیه ها زیاد تر م شود به همین علت نیز باید دقتی بیش از گذشته صرف فعالیت ها کنیم.

روزبه در بخش دیگری از این پرسش و پاسخ تصریح کرد: تمام مسئولین موظف هستند که در ارتباط با سوال خبرنگاران به عنوان نمایند افکار عمومی پاسخگو باشند چرا که تنها 3 درصد از مسائل امنیتی هستند و باید از طرح آنها اجتناب کرد.

وی در پاسخ به سوالات در ارتباط با نمای ورودی شهر ها و باغ های سنتی شهر قزوین و تمهیدات اندیشه شده در این ارتباط اظهار کرد: در ارتباط با شکل شهر و به صورت اخص ورودی شهر ها جلسات متعددی با شورای شهرسازی انجام شده است و برای بهبود وضعیت ظاهری ورودی شهر ها و نیز قزوین به صورت ویژه برنامه ریزی های کارآمدی صورت گرفته که در آینده نزدیک جامه عمل می پوشد.

 مسئله باغستان های سنتی قزوین نیز از سه منظر زیست محیطی زیبای منطقه شهری و کارکرد اقتصادی مورد بررسی است و کارشناسی ها متعدد در این ارتباط صورت گرفته است.

مهمترین برنامه ما به روز کردن این مجموعه و بهره وری بیشتر با توجه به حفظ بافت سنتی است.

روزبه در سوال دیگری در ارتباط با وضعیت اداره ارشاد استان و نیز مسئله موسیقی در سطح استان عنوان کرد: از دید ما تمام دستگاه ها در جهت رسیدن به پیشرفت تلاش می کند و وزارت ارشاد نیز از این دایره مستثنی نیست، موسیقی و نگاه فقهی ما در آن ارتباط نیز ماتوف به نگاه فقهی مقام معظم رهبری است، مشکلات و انحراف هایی در این موضوع وجود دارد که تمام تلاش خود را به کار می بریم که این مسئله را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

استاندار قزوین اعلام کرد: از منظر استانداری نگاه ها به سفر مقام معظم رهبری جامع نبوده است و بهره برداری کامل صوت نگرفته است و این مسئله بسیار قابل اهمیت است و در این ارتباط تمام منابع و اسناد استان مورد برسی قرار خواهد گرفت.

مرتضی روزبه با تاکید بر مسئله انتخابات که در ماه پایانی سال 94 صورت خواهد گرفت گفت: وزارت کشور به عنوان متصدی امر تمام توان خود را به کار خواهد برد تا علاوه بر حفظ نشاط سیاسی در جامعه انتخابات در کمال سلامت اتفاق بیوفتد چرا که این سلامت برای مردم و کاندیدا ها حائز اهمیت است و نیز رسانه ها باید مصداق چشم بینای جامعه در این مسئله عمل کنند.

روزبه در پایان رسیدگی به مطالبات مطرح شده در نشست را مهم دانست و بیان کرد: استانداری در یک تلاش جهادی تمام قوه خود را به کار می برد تا بتواند خدمتگزار جامعه باشد و در ارتقای سطح کیفی زندگی مردم نقش خود را به صورت کامل انجام دهد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها