خبرهای داغ:
حجت الاسلام نظری:

ضرورت الگوگیری از حضرت معصومه (س) در امر "حجاب"

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: :" حجاب "و "عفاف"از جمله فضایلی است که باید اهمیت آن را به جوانان گوشزد کرد به طوری که، آنان با الگوگیری از این بانوی بزرگوار در به عمل کردن این فریضه دینی اهتمام بورزند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۴۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره ولادت حضرت معصومه(س)اظهار کرد: شخصیت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والاست به طوری که ائمه اطهار(ع) از این بانو، به نیکی و تکریم یاد کرده اند.

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) افزود: "شهر قم" حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون می شود به نام فاطمه، که هر که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود به این منظور، این موضوع میزان اهمیت شیعیان را به این بانوی بزرگوار اثبات می کند.

علت تجرد حضرت معصومه(س) چیست؟

این پژوهشگر، صداقت، پاکدامنی، مهربانی  و اخلاق نیکو را از دیگر ویژگی های بارز حضرت معصومه (س) دانست و تصریح کرد: علت تاخیر ازدواج این بانوی بزرگوار خفقان ، شرایط ظلم و استبداد آن زمان به  خصوص در خانواده امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) است که تجرد حضرت معصومه(س)  را به همراه داشته است.

" سیدة نساءالعالمین " از القاب مهم آن بانوی بزرگوار

نظری، طاهره، حمیده، رشیده، مرضیه ، سیده ، اخت الرضا را از دیگر القاب آن امام بزرگوار یاد کرد و گفت:  در زیارت نامه  نیز، دو لقب " صدیقه" و " و" سیدة نساءالعالمین " مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه دختران باید  از فاطمه معصومه (س) اخلاق و منش خود را الگو بر داری کنند بیان کرد: همزمان با ولادت آن بانوی بزرگوار در کشور" روز دختر" نامیده شده است که بر همین مبنا باید دختران بر اساس رفتار و عملکرد حضرت معصومه(س) در جامعه رفتار و عمل کنند.

این پژوهشگر توضیح داد:" حجاب "و "عفاف"از جمله فضایلی است که باید اهمیت آن را به جوانان  گوشزد کرد به طوری که، آنان با الگوگیری از این بانوی بزرگوار در به عمل کردن این فریضه دینی اهتمام بورزند.

 الگوبرداری از ائمه اطهار، به صورت " خود جوش" باشد

به گفته  وی، این الگو گیری باید به صورتی باشد که جوانان با شور و اشتیاق برای انجام فرایض دینی همچون حفظ حجاب تشویق و ترغیب شوند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل، تبلیغات اسلامی استان قزوین خواستار شد: آحاد جامعه همچون دانش‌آموزان و دانشجویان با الگوگیری از حضرت معصومه (س) در کسب علم و دانش تلاش کنند تا در این راه نه تنها دارای کسب مقام برتر شوند بلکه بتوانند با آگاهی ، سایر کشورها  را به دین مقدس اسلام ترغیب کنند.





1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها