خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا:

فقط مکتب انسان ساز اسلام قادر به تربیت انسان کامل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا گفت: فقط مکتب انسان ساز اسلام قادر به تربیت انسان کامل است و مشکل دنیای امروز، پیروی از مکاتبی است که ساخته خود انسان است.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۴۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  بوئین زهرا،  حجت الاسلام محمود رجبی در همایش بصیرتی طرح ولایت بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، هدف تربیت را پرورش انسان های متدّین و با تقوای دانست و گفت: هدف تربیت باید پرورش انسان های متدّین، باتقوا، دین باور، مسئولیت پذیر و مردم گرا و نیز رسیدن به قرب الی الله باشد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین هدف تربیت نیز باید تربیت انسان های مفید برای جامعه باشد، نه آدم های مهم، و اشکال تربیتی بعضی از والدین نیز در این است که می خواهند فرزندانشان انسان های مهمی باشند نه انسان های مفید، در حالی که این افراد مفید هستند که نفعشان به جامعه می رسد ولی افراد مهم گاهی برای جامعه مضر هم بوده اند.

حجت الاسلام رجبی از وظایف مهم والدین و مربیان را توجه به بُعد تربیت دینی دانست و اظهار داشت: از وظایف مهم والدین و مربیان، توجه به بُعد تربیت دینی است، تربیت دینی کودکان از همان ابتدای تولد آغاز می شود، کودکی که در یک محیط دینی پرورش یافته و صدها مرتبه آهنگ دلنشین تلاوت قرآن و لفظ زیبای کلام خدا را شنیده و با چشمش منظره های نماز خواندن پدر و مادر را دیده با کودکی که در محیط فاسد پرورش یافته و گوشش با شنیدن نغمه های فساد و چشمش با دیدن صحنه های فحشا اُنس گرفته است یکسان نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا، اسلام را تنها مکتب انسان ساز برای تربیت انسان کامل دانست و خاطرنشان کرد : فقط مکتب انسان ساز اسلام که از منبع وحی زلال الهی و عاری از تحریف نشأت گرفته است قادر به تربیت انسان کامل است و مشکل دنیای امروز، پیروی از مکاتبی است که ساخته خود انسان است .

وی در پایان سخنان خود به خطراتی که جوانان را تهدید می کند نیز اشاره نمود و تاکید کرد: سقوط جوانان در باندهای فساد و تباهی اخلاقی، خطر فرار از خانه، خطر گرایش به گروه های ضد اجتماعی و خطر اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان از جمله خطراتی است که جوانان ما را تهدید می کند.


2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها