خبرهای داغ:
قاضي پور در تبريز:

رتبه بندي معلمان، در حقوق كلي آنها اصلا تاثيري نخواهد داشت

خبرگزاري بسيج: نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه آئين كلنگ زني نخستين آشيانه تعميراتي هواپيما در شمالغرب كشور(فرودگاه شهيد مدني تبريز) با اشاره به طرح رتبه بندي معلمان، گفت: اين طرح در سطوح كلي معلمان به خصوص معلمان پايه اصلا تاثيري نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۵۲۹۴۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴


نادر قاضي پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، افزود: طرح رتبه بندي معلمان پيش از اينكه حقوق پايه آن ها افزايش داشته باشد، تنها به تعداد انگشت شمار معلمان كه همان مديران مدارس هستند منفعت خواهد كرد.


از افزايش بودجه دو برابري آموزش و پرورش، چيزي نصيب معلمان نشد

وي با انتقاد از هزينه هاي بي جاي آموزش و پرورش، اذعان كرد: ما در مجلس شوراي اسلامي اعتبار آموزش و پرورش را دو برابر كرديم ولي به معلمان يك ريال هم نرسيد كه نقصي براي سران آموزش و پرورش است چرا پول معلمان را در محل هاي بي جا هزينه مي كنند.

قاضي پور ادامه داد: ما بودجه معلمان را در سال 94 دو برابر كرديم كه همه معلمان از اين بودجه بهره مند شده و كسري حقوق آن ها جبران شود، بنابراين انتظار داريم محمد باقر نوبخت به همراه وزير آموزش و پرورش حقوق پايه معلمان را افزايش بدهند و پس از افزايش حقوق اين رتبه بندي اجرايي شود تا معلمان از حداقل حقوق و مزايا استفاده كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا طرح رتبه بندي معلمان طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش از مهرماه اجرايي مي شود، اظهار داشت: اين را بايد از وزير آموزش و پروش بپرسيد كه ما استيضاح كرديم ولي نمايندگان راي نداند.

اين مقام مسئول با انتقاد از سخن برخي ها كه تعداد زياد معلمان را عاملي براي كمي حقوق آن ها مي دانند، اظهار داشت: تعداد معلمان كشور تقريبا دو برابر جمعيت كشور قطر است كه اين خود نعمت بزرگي به حساب مي آيد، چرا زمان اعزام به جبهه حرفي از زيادي معلمان نبود ولي زمان دادن حقوق آن ها، چنبن حرفي مي زنند؟!

وي با اشاره به نخستين آيه قرآني نازل شده بر پيامبر، تحصيل را از اولويت هاي دين اسلام خواند وبيان داشت: در كشور سوسياليست روسيه و كشور كاپيتاليسم كره جنوبي يك بي سواد هم وجودندارد ولي متاسفانه در ايران و در در سايه بي تدبيري برخي مسئولان نه ميليون و 700 هزار نفر بي سواد وجود دارد.

نخستين آشيانه تعميراتي هواپيما در شمالغرب كشور با سرمايه گذاري شركت هواپيمايي آتا و با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني در فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز كلنگ زني شد كه با بهره برداري از اين طرح ها براي 1600 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم اشتغالزايي خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار