خبرهای داغ:
مدیرکل بیناد قزوین:

قزوین در تولید اخبار، جایگاه برتری در بنیادهای کشور دارد

کیفیت و کمیت تولید اخبار در روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، جایگاه برتری نسبت به بنیادهای کشور دارد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۳۶
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ایثار واحد قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست با رابطین خبر بنیاد با اشاره به اینکه 17 مرداد سال 77، طالبان تروریست به دفتر سرکنسولگری ایران در مزار شریف حمله کردند و 8 نفر از سربازان دیپلماسی را به شهادت رسیدند، گفت: خبرنگار محمود صارمی، از جمله سربازان واقعه فوق بود، به همین مناسبت، این روز را به پاس تلاش و قدردانی از فعالیت‌های خالصانه اندیشمندان و سابقان قلم به نام خبرنگار نام‌گذاری شده است.
حقایق‌پور با اشاره به یکصد و 44 شهید خبرنگار کشور به ویژه 8 تن از خبرنگاران شهدای استان، افزود: این شهدا از جان خود گذشتند تا بتوانند حقیقت را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، کار آنها از اجر و ثواب عظیمی نزد خداوند برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی مانند چشم همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: اگر این حوزه به خوبی همه رویدادها را ببیند، در تصمیم‌گیری اساسی دستگاه‌ها می‌تواند نقش بسزایی داشته و در جذب اعتبارات و منابع کمک موثری کند.
این مسئول با بیان اینکه قزوین در بنیادهای کشور، جزء تیپ 3 است، افزود: با این شرایط، فعالیت روابط عمومی استان در تولید اخبار، نسبت به تیپ‌های ویژه برتر است که این موضوع، محصول تلاش‌های دسته جمعی کارکنان مربوطه در حوزه فوق است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: علی‌رغم فعالیت‌های مطلوب روابط عمومی بنیاد استان، باز احساس می‌شود که ما می‌توانیم در عرصه خبر بیش از این فعالیت داشته باشیم.  
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی بنیاد استان 331 خبر طی 3 ماه سال جاری تولید کرده است، گفت: ما در شهرستان‌ها در تولید خبر و اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردیم به ویژه شهرستان قزوین که بیش از 50 درصد جامعه هدف ما را زیر پوشش دارد، ولی آمار مطلوبی در تولید خبر ندارد.
حقایق‌پور افزود: باید مشکلات موجود در تولید اخبار در شهرستان‌ها را بررسی کرده و با بکارگیری راهکارهایی این حوزه تقویت شود تا بتوانیم خبرهای مرتبط ایثار و شهادت را به مردم و جامعه هدف اطلاع‌رسانی کنیم.
وی با اشاره به بیانات پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه "حق را بگو و در راه خدا از هیچ ملامتی نهراس"، گفت: حق‌طلبی و حق‌مداری مهمترین ویژگی‌های اخلاقی خبرنگاران است و باید در تحقق این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: خبرنگار باید ذوق و استعداد خبری داشته باشد تا بتواند اطلاعات یک خبر را بدرستی کسب کرده و با انتقال آن به مخاطبان نقش بسزایی در آگاهی‌دهی به مردم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اسلام به عنوان کاملترین دینی که از اوایل قرن 17 میلادی بنا شده، بر پایه خبر و اطلاع‌رسانی بوده است، گفت: این مطلب نشان می‌دهد، دین ما به بحث خبر و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و آگاهی‌دهی به مردم اهمیت بسزایی قائل است.
این مسئول با اشاره به اینکه اسلام از زمان ظهورش به مبارزه با جهل و بی‌خبری پرداخته است، افزود: این دین در تقویت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان اتفاق می‌افتاد، اقدامات بسزایی را انجام داده که مطلب فوق بیانگر اهمیت دادن مسلمانان به حوزه خبر است.
در پایان این مراسم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای لوح تقدیر، از تلاش‌های بی‌دریغ ولی‌اله حسین‌زاده، جانباز 40 درصد، تنها خبرنگار جانباز استان قزوین، کارکنان روابط عمومی بنیاد استان و رابطین خبر معاونت‌ها و شهرستان‌ها قدردانی کرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها