خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:

دانشگاه علمی کاربردی بزرگترین نظام مهارتی کشور است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران در تبریز این دانشگاه را بزرگترین نظام مهارتی کشور خواند و گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه نسل سومی است که در رشته و دوره های مختلف تقاضا محور است.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۹۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد اخباری با بیان اینکه همه دانشگاه ها علاوه بر علمی کاربردی عرضه محور هستند، افزود: این دانشگاه دوره ها و رشته ها را متناسب با نیاز بازار کار و تقاضای دستگاه های اداری، بخش خصوصی و عمومی ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه 770رشته، 10هزار رشته محل در یک هزار و 100مرکز سراسر کشور با بیش از 600دانشجو و 50هزار دانشجو فعالیت می کنند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این دانشگاه از نظر ساختاری ویژگی یک دانشگاه نسل سوم را دارد مسئولان اجرائی و آموزش عالی نیز تلاش می کنند این دانشگاه در جایگاه ویژه خود قرار بگیرد.


اخباری به ویژگی های تحول پذیری منطبق با نیاز بازار کسب و کار دانشگاه علمی و کاربردی نیز اشاره و بیان کرد: وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر در کل کشور است که پویایی ذاتی آن آن ایجاب می کند که مهارت آفرینی آن انتظارات مسدولان از این دانشگاه را بالا ببرد.

وی تاکید کرد: نگاه توسعه ای با توجه به آمایش سرزمینی هر منطقه جهت گیری های شغلی و مزیت های بومی اقتصادی را تبدیل به رشته کند که این رشته ها و دوره ها برای یک بار به مراکز داده شده و اجرا می شود که در صورت نیاز در مرکزی پس از نیاز سنجی دوباره واگذار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور تبدیل نیازها به رشته را در انطباق با بازار کار و نوآوری رشته ها چرخه مناسبی دانست و گفت: هر رشته حدود چهار تا پنج شغل را پوشش می دهد که در کشور ما سه هزار شغل را این رشته ها پوشش می دهند که گسترش آن تلاش جدی را می طلبد تا قانونگذاران سهم این دانشگاه را نسبت به دیگر دانشگاه ها افزایش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار