خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

مهارت آفرینی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی است

خبرگزاری بسیج: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در اجلاس سراسری روسای مراکز واحد استانی و موسسات آموزش عالی کشور با بیان اینکه مهارت آفرینی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: مسئولان امر نیز به آموزش در این خصوص تاکید دارند.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۹۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد اخباری با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با 1100مرکز دانشگاهی و 50 هزار مدرس در حال فعالیت است، افزود: تلاش داریم در این مراکز آموزش های پویا و مهارت محور را بر اساس روش های روز دنیا ارائه کنیم جراکه آموزش های نظری جوابگوی نیازهای جامعه نیست.

وی رسیدن به شاخصه های اصلی دانشگاه های نسل سوم را از برنامه های این دانشگاه خواند و ادامه داد: برای رسیدن به مولفه های دانشگاه های نسل سوم همه باید دست به دست هم دهیم تا مسیر رشد دانشگاه ها را به سمت مهارت محور بودن سوق دهیم.


اخباری، از طراحی دوره های جدید پودمانی در دستور کار این دانشگاه عنوان و بیان کرد: این دوره ها با شناسایی نیاز بازار کار و متناسب بر آن با تاکید بر مهارت افزایی در مراکز ارائه می شود.

وی بازنگری در دروس، رشته ها و دوره ها بر اساس تحلیل شغلی و نیاز آینده کشور را از اهداف این اجلاس برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با احصا نیاز شغلی بتوانیم برآورد خوبی از برنامه ششم و آمایش سرزمینی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر سهم بخش خصوصی در دانشگاه علمی کاربردی 54 درصد است که تلاش می کنیم این سهم را به بیش از 70درصد ارتقا دهیم چراکه این بخش بهترین محل برای نظام مهارتی است.

سی و ششمین اجلاس سراسری روسای مراکز علمی کاربردی واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی بعد ساعتی پیش در سالن پتروشیمی کلان شهر تبریز آغاز به کار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار