مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

اردوهای جهادی بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ کار و تلاش است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی و هجرت 3بسیج دانش‌آموزی از بهترین فرصت جهت ترویج و گسترش فرهنگ کار و تلاش در بین آینده‌سازان جامعه است.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۹۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عباسی فر در نشست صمیمانه با فعالان اردوهای طرح هجرت در گناوه اظهار کرد: بر گزاری طرح هجرت 3 بسیج دانش‌آموزی و اردوهای جهادی دانشجویی، حرکتی اجتماعی است که با ارزش‌ها و تعالیم دینی آمیخته شده است و آثار و برکات ارزشمندی را در پی داشته است.

وی بیان داشت: حضور بسیجیان در روستاهها و مناطق محروم و طرح‌های بسیج سازندگی سبب شده است تا این اقدامات از طرفی سبب خودسازی ، خودباوری ، و خوداتکایی جوانان و نوجوانان بسیجی و شرکت‌کننده در این طرح شود و هم سبب رضایت‌مندی مردم و مسئولان را فراهم نموده است.

عباسی فرد افزود: با توجه به تعامل بسیار خوب مجموعه عظیم بسیج با دستگاه‌های اجرایی ، اقشار مختلف بسیج اهم از بسیج محلات، بسیج دانش‌آموزی، بسیج فرهنگیان، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی با حضور خود نیز به صورت رایگان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان خدمات خوبی به محرومان و نیازمندان ارائه می‌نمایند.

وی بیان کرد: حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در پر بار نمودن و غنی‌سازی این حرکت عظیم به بسیج سازندگی کمک شایانی نماید.

مدیر بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر تصریح نمود: در سال جاری 94 قریب به شش هزار نفر در طرح‌های سازندگی بسیج سازندگی سراسر استان فعالیت دارند و در صورت همکاری و درخواست دستگاه‌های اجرایی توان افزایش افراد بیشتر را داریم.

در ادامه این دیدار نیز جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) شهرستان گناوه نیز گفت: در راستای مهارت‌آموزی و آشنایی علاقمندان نوجوان و جوان بسیجی دانش‌آموز بافرهنگ ایثار و فداکاری و همچنین ترویج فرهنگ تلاش و پویایی نیز اقدام به اجرای این طرح شده است.

وی اظهار داشت: بسیجیان دانش‌آموز و دانشجو و همچنین بسیجیان عضو پایگاه‌های محلات نیز تا کنون اقدامات بسیار ارزنده و خداپسندی را محلات و خود و کمک به خانواده‌ای نیازمند و همچنین کمک به کشاورزان اجرا نموده‌اند.

عباسی بیان کرد: کمک به برداشت محصولات کشاورزان، کمک به ساخت‌وساز ساختمانی نیازمندان، برق‌کاری، جوشکاری، تعمیر وسایل منزل خانواده شهدا ، جانبازان و نیازمندان محله‌ها نیز از دیگر کارهایی بسیار پسندیده‌ای است که توسط بسیج سازندگی سپاه این شهرستان انجام شده است.

رییس آموزش و پرورش گناوه نیز با تقدیر از دستندر کاران بسیج سازندگی و حضور بسیجیان در اجرای این طرح در مدارس گفت: این طرح نیز فواید بسیاری برای مدارس داشته است.

اسکندر احمدی بیان داشت: این طرح هم سبب کسب تجربه به دانش‌آموزان شده است تا بهتر بتوانند جهت آینده خود تصمیم‌گیری نمایند و هم از صرف هزینه در آموزش پرورش و مدارس کاسته است.

سروان حیدر خدر زاده مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) گناوه نیز افزود: در اجرای طرح هجرت 3 در سطح شهرستان گناوه از طرف آموزش پرورش شهرستان تعداد 13 مدرسه مشخص و معرفی شده‌اند و تعداد 250 نفر از دانش‌آموزان اعم از خواهر و برادر در راستای مرمت سازی و تعمیر مدارس شرکت دارند.

سروان حیدر خدرزاده افزود: اجرای طرح هجرت 3 از تابستان سال 1380 در شهرستان آغاز شده است و از جمله طرح‌هایی است که شرکت‌کنندگان در آن نیز می‌توانند به راحتی نیز شغل آینده خود را انتخاب نمایند.

وی افزود: تا کنون 20 نفر جوشکار 15 نفر نجار ،150 نفر نقاش و تعدادی نیز تراشکار و برق‌کار نیز با شرکت در طرح‌های هجرت موفق به انتخاب شغل خود در این مشاغل شده‌اند و به صورت متخصص این رشته‌ها در سطح جامعه مشغول فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات