خبرهای داغ:

نشست هم اندیشی نقش زنان در اهدای خون در تبریز برگزار شد

خبرگزاری بسیج: نشست هم اندیشی نقش زنان در اهدای خون امروز در تالار فرمانداری تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۵۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، معاون سياسي و امنيتي استاندار در اين نشست گفت: یکی از ارکان تشکیل اجتماع حضور زنان و مردان و مشارکت آنان در عرصه هاي مختلف است.

سعید شبستری با تاکید به اينكه در مقابل یک ناتوی فرهنگی قرار گرفته ايم و یکصد کانال ماهواره
ای نيز اطلاعات و فرهنگ غلط را به خانواده ها تزریق می کنند تا پرده حجاب ها و حیاها فرو ریزد از خانواده ها خواست بيشتر مواظب فرزندان خود باشند.

وی میزان طلاق ها و افزایش افسردگی جوانان را ناشی از همین کانال های ماهواره ای دانست که هر روز آسیب های اجتماعی نیز با افزایش میزان طلاق بالا می رود.

شبستری با اشاره به تاثیرگذار بودن حضور و نقش بانوان نيز خاطرنشان کرد: نباید نگاه ناعادلانه و نگاه سنتی به زنان(فقط در منزل و کارهای منزل) را داشت بلکه حضور فعالانه و گسترده ای باید در جامعه داشته باشند و استفاده از مکانیسم تشویقی به جای مکانیسم چکشی و سرکوب می تواند توانمندی زنان
را نشان دهد .

وي همچنين افزود: نقش رسانه و مطبوعات در نقش انکارناپذیر بانوان خیلی مهم است و باید رسانه ها توانمندی بانوان را نشان دهند كه حضور بانوان به عنوان سفیران انتقال خون و مشارکت زیاد و فعالانه آن ها در عرصه هاي گوناگون از انتظارات دولت است.

مديركل انتقال خون آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: از هر یکصد نفر 27 نفر در کشور خون اهدا می کنند که یک نفر آن از بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، دکتر شمس با بیان اینکه میزان مشارکت در
استان های کشور به طور متوسط چهار و نیم درصد و در استان آذربايجان شرقي سه درصد از بانوان اهدای خون می کنند افزود: در سال حدود دومیلیون واحد خون
اهدا می شود.

وی با اشاره به اينكه یک بیمارتالاسمي برای اینکه زنده بماند به هشت واحد خون نیاز دارد بیان داشت: دراين راستا بايد هشت نفر خون اهدا کنند و برای هر عمل باز قلب 10واحد خون و برای هر تصادف 50واحد خون از مرکز انتقال خون درخواست می شود كه اگر مشارکت مردمی نباشد هیچ بیماری از بیمارستان مرخص نمی شود.

شمس به باور غلطی که در مورد خون زنان وجود دارد نیز اشاره و عنوان کرد: کم خونی وجود دارد اما ابزار درمان و تشخصی هم وجود دارد و نقش جامعه ای که زنان در آن باورهای غلط را اشاعه می دهند موجب منع دیگر اعضای خانواده نیز از این کار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار