خبرهای داغ:
امام جمعه استان قزوین:

با فرمانبری از رهبر می توان با فتنه های دشمنان مقابله کرد

امام جمعه استان قزوین گفت: با هوشیاری و فرمانبری از توصیه های رهبر معظم انقلاب می توان همچون فتنه سال 88 با هر فتنه ای مقابله کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۵۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین,حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویان با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: معرفی دشمن ,ویژگی های  آن ,حیله،  راه  اندازی  جنگ ها  و راه های مقابله بادشمن  به صراحت در قرآن تبیین و تعریف شده است.

عابدینی افزود: در این نظام آفرینش خداوند ولی و بزرگ همه انسان ها است که ولایت خود را بر  عهده پیامبران گذاشته است به بیان ساده تر، اطاعت از ولایت فقیه، اطاعت از خداوند متعال و انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه مهمترین  دشمنان نفس ونفاق است  تصریح کرد:اولین دشمن انسان، نفس  اوست که  مانند اسب تندرو ای است که اگروحشی باشد صاحب خود را خواهد کشت  به این منظور که،اگر انسان برنفس خود غلبه نکند نفس براو غالب می شود.

منافقین "بیماری نفاق" مبتلا هستند

 این مسئول  ادامه داد: دومین دشمن انسان نفاق است که به  این معنا  دشمنی است که خود را درغالب دوست  نشان می دهد  ودر این زمینه منافقین "بیماری نفاق" مبتلا هستند.

عابدینی بااشاره به فتنه سال88 تصریح کرد:در فتنه سال88، دشمن قصد داشت ،جایگاه وحدت وانسجام جامعه   کاهش دهد ولی با هوشیاری و فرمانبری  از توصیه های رهبر معظم انقلاب  می توان همچون فتنه سال 88 با هر فتنه ای مقابله کرد.

خطیب نماز جمعه استان قزوین،سه نوع نفس لوامه,عماره و مطمئنه رابرشمرد وتصریح کرد: نفس مطمئنه نفسی است که صاحب  آن از خداوند متعال در خواست کمک و توجه می کند به طوری که با ذکر نام و یاد او آرامش می یابد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها