روایت «نبرد لرده» از مبارزات مردم با انگلیسها؛

یاحسینی باز هم از «نادر» نوشت/ 4 کتاب در آستانه انتشار نویسنده بوشهری

خبرگزاری بسیج: کتاب‌های «تکاوران نیروی دریایی بوشهر در خرمشهر»، «ذکر حمید»، «نبرد لرده» و«بار دگر نادر» عنوان آخرین کتاب‌های سید قاسم یاحسینی است که به‌زودی به چاپ خواهند رسید.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۴۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
به گزارش  خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ سید قاسم یاحسینی درباره آثاری که در دست نگارش دارد گفت: در حال حاضر چهار اثر آماده انتشار دارم. اولین اثر باعنوان «تکاوران نیروی دریایی بوشهر در خرمشهر» به خاطرات شفاهی علی‌اکبر پیرپور می‌پردازد.

وی افزود: پیرپور از تکاورانی است که در دهه 50 در منجیل آموزش‌دیده و بعد راهی بوشهر می‌شود. او از بدو تأسیس گردان تکاوران بوشهر در این گردان خدمت می‌کرد و در حقیقت از نیروهای تحت امر ناخدا هوشنگ صمدی بود. این کتاب از ابتدای تولد پیرپور در کرمانشاه و دوران انقلاب و جنگ را شامل می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: کتاب دیگری نیز با عنوان «ذکر حمید» آماده است که در این کتاب به زندگینامه رزمنده‌ای به نام محمد دادگسترنیا پرداخته‌ام. دادگستر نیا افتخار 59 سال معلمی را داشته و یکی از معلمان مشهور تهران و پایه‌گذار موسسه آموزشی میزان بوده می‌پردازد.

این نویسنده به پایگاه انتشارات سوره مهر گفت: این اثر بر مبنای مصاحبه با 30 نفر از دوستان در کنار اعضای خانواده و هم‌رزمان مرحوم دادگستر گرد آمده که بناست به مناسبت سالگرد فوت ایشان منتشر و عرضه شود.

 

یاحسینی در ادامه افزود: «نبرد لرده» نیز عنوان کتاب دیگری است که حماسه زنان و مردان کوه‌نشین در منطقه لرده استان بوشهر را روایت می‌کند. مردم این منطقه در اواخر جنگ جهانی اول با یک ستون انگلیسی به مبارزه می‌پردازند و انگلیسی‌ها را شکست می‌دهند.

 

وی درباره آخرین اثری که به اتمام رسانده، اظهار کرد: آخرین کتابی که تمام کردم کتابی با عنوان «بار دگر نادر » درباره شهید نادر مهدوی است که امسال توسط بسیج و مراکز نظامی وابسته به سپاه پاسداران به‌عنوان شهید شاخص شناخته‌شده‌اند.

وی افزود: شهید نادر مهدوی همان شخصی هستند که در روز 20 مهرماه سال 66 در یک نبرد نابرابر با نیروی دریایی آمریکا یک هلی کوپر آمریکایی را سرنگون و درنهایت خود و جمعی از همراهانش به شهادت می‌رسند؛ این کتاب بر اساس روایت خاطرات شفاهی دوستان و هم‌رزمان این شهید از بدو تولد تا پس از شهادت است.

منبع: بوشهر24

ارسال نظرات