خبرهای داغ:
استاد دانشگاه در فضای مجازی در هفتمین دوره طرح ولایت:

شبکه های اجتماعی باورها و اعتقادات دینی را کاهش می دهد

ملکی پور گفت: شبکه های اجتماعی موجود در تلفن های همراه توانسته با ورود پیدا کردن در تمامی اقشار ، بسیاری از مخاطبان را جذب کند وباورهای اعتقادی و اجتماعی آنان را در جامعه کاهش دهد.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۳۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، هفتمین دوره طرح ولایت با حضور مسئولین استانی ، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، طیب ملک پور استاد دانشگاه در فضای مجازی ، اظهار کرد:طی صد سال گذشته دنیا با سخت ترین جنگ ها رو به رو بوده است  به طوری که ،بزرگ ترین جنگ های سخت طی این دوران اتفاق افتاده و سبب رویارویی دو ابر قدرت شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست در عین ناباوری به دو بلوک غرب و شرق نه بگوید و زمین بازی را بر هم بزند تا یک ماهیت دینی شیعی  با مفاهیم جدید را وارد دنیای سیاست کند.

 این مسئول با تاکید بر جنگ های صورت گرفته در جهان اسلام و تهاجمات استکبار به کشورهایی همچون افغانستان و عراق تصریح کرد: دشمنان به وضوح به این نتیجه رسیده اند که با سلاح و کشتار نمی تواند فریاد اسلام را خاموش کند پس در نتیجه نوع مبارزه را تغییر بر علیه کشورهای اسلامی تغییر دادند.

مسئول سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با رسانه و هالیوود قصد تغییر زندگی بر اساس سبک زندگی اسلامی را دارد ادامه داد: قدرت نرم، براندازی نرم، انقلاب رنگی و مخملی، شبیخون فرهنگی، تغییر فرهنگ، انجماد انبساط و انقباظ فرهنگی پیامدهای رسانه های غربی همچون ماهواره است.

ملکی پور توضیح داد:در حال حاضر ما اعصار مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و به "عصر دانش" رسیده ایم، در این عصر قدرت در دست کسی خواهد بود که بیشترین دانش را در اختیار داشته باشد.

وی اضافه کرد: از این  دیدگاه به سهولت می توانیم ترس دشمنان از یک ایران هسته ای را درک کنیم؛ آنها می ترسند امپراتوری دانشمند اسلامی باردیگر بازسازی شود و غرب بار دیگر به این دانش نیازمند باشد.

ابر قدرت ها و رویارویی با ایران

ملک پورگفت: مسلم است که مراکز توجه امریکا به ایران اسلامی است که به صورت راسخ نه تنها به ظهور منجی عالم بشریت(عج) اعتقاد داشته بلکه به باورها و اعتقادات خود نیز پایند بوده، بر همین مبنا است که دشمن مهمی برای مستکبرین محسوب می شود.

این پژوهشگر افزود: زمانی که ایران و عراق درجنگ رو در روی هم قرار گرفتند این موضوع کاملا مشخص بود که از ابرقدرتی مانند امریکا حمایت می شد اما در حال حاضر این کشور، از طریق ماهواره، فیلم و ابزارت مضر وارد خانه های کشوراسلامی شده  و این به معنای واقعی فاجعه ای بزرگ است.

ملکی پور با اشاره به اینکه خانواده ها تربیت فرزندان را به واسطه پرداختن هزینه و رسیدن به امکانات لازم برای فرزندان مانند گذشته مورد توجه جدی قرارنداده اند افزود: ماهواره دستگاهی مضراست که پس از ورود به  منازل به هیچ وجه قابل کنترل نیست چرا که تاثیرات سویی  را در فرزندان و خانواده ها خواهد گذاشت .

به گفته وی، کودکان همه چیز را درک می کنند ولی زبان استدلال ندارند  پس ضربه ای که از طریق ماهواره بر خانواده ها  وارد می شود، جبران ناپذیر خواهد بود.  

این فعال فرهنگی در ادامه به صورت ویژه به تلفن های هوشمند یا همان مجمع الرسانه ها اشاره و گفت: در ایران 90 میلیون سیم کارت و  پنجاه میلیون گوشی موبایل وجود دارد که 38% از مصرف کنندگان آن معتادان به این وسیله معتاد شده اند.

وی اضافه کرد: این وسیله دارای ضرر های جسمی و فیزیکی است  که نه تنها قادر است به اعضای داخلی بدن صدمه بزند، بلکه سلول های سرطانی را نیز تشدید می کند.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: شبکه های اجتماعی موجود در تلفن های همراه توانسته  با ورود پیدا کردن در تمامی اقشار ، بسیاری از مخاطبان را جذب  کند وباورهای اعتقادی و اجتماعی آنان را در جامعه کاهش دهد.

وی تهدید امنیت فردی و کشوری، مختل شدن روابط خانوادگی و دسترسی و ورود بی اجازه به حریم خصوص افراد از پیامدهای ناشی از تلفن های هوشمند برشمرد و تاکید کرد: باید بیش از با پناه بردن به خداوند متعال، افزایش تولیدات خلاقانه و هزینه زمان برای تربیت فرزندان، رسانه ها را در اختیار و اراده خود بگیریم تا از معضلاتی همچون ماهواره در خانواده و اجتماع جلوگیری شود.

 

1004/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها