مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر خبر داد

اعزام دو تیم منتخب دانش‌آموزی بوشهری به مسابقات علمی پایا

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از اعزام تیم‌های منتخب استان به مسابقات علمی پایا خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۲۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهراب کیانی امروز در نشست با خبرنگاران  در بوشهر در خصوص مسابقات علمی پایا، گفت: همه‌ساله مسابقات علمی بین‌المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) در چند مرحله شهرستانی، استانی و کشوری از بین دانش‌آموزان مستعد در زمینه علمی برگزار می‌شود.

کیانی در ادامه افزود: در مرحله شهرستانی هشتمین دوره این مسابقات بیش از 900نفر از دانش‌آموزان بسیجی استان در قالب تیم‌های پنج نفره حضور داشتند که تعداد 35 تیم منتخب شهرستانی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در سطح استان به رقابت پرداختند و دو تیم منتخب جهت شرکت در مرحله کشوری مسابقات انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: در این رقابت که اختصاص به دانش‌آموزان پایه ششم دبستان تا سوم متوسطه دوره دوم دارد، پایه‌های ششم تا هشتم در دروس پایه شامل ریاضی و علوم به صورت مشترک و پایه‌های اول تا سوم متوسطه به صورت اختصاصی و جداگانه در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تیم اول متوسطه در رشته ریاضی از حوزه فاطمه زهرا(س) بوشهر و تیم اول متوسطه در رشته زیست از حوزه زینب کبری(س) دشتستان به مرحله کشوری این مسابقات که از تاریخ ششم مردادماه 94 در تهران برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

کیانی با اشاره به اهداف مهم برگزاری این مسابقات، بیان کرد: ایجاد فضای رقابتی سالم، بالا بردن بنیه علمی دانش‌آموزان و همچنین تلاش در خصوص گرایش و جذب نوجوانان و جوانان به انجام دادن کارهای گروهی از برجسته‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات