خبرهای داغ:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جشنواره کاریکاتور موجب پویایی مطبوعات می‌شود

کد خبر: ۸۵۴۵۰۰۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳

خبرگزاری بسیج: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جامعه ما در عین حالی که یک جامعه جدی است و ادبیات جدی در زمینه‌های مختلفی مانند عرفان و ادیان و خداشناسی و جامعه‌شناسی و غیره داد، در انتقال مطلب به شیوه‌ طنز و کاریکاتور نیز صاحب سبک است.

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور افزود: جشنواره‌هایی که در عرصه‌ فرهنگ و هنر برگزار می‌شود دارای اهدافی چندگانه است و ‌نخستین و مهمترین هدف این است تا ‌کارهایی که در زمینه‌ای خاص مثل کاریکاتور مطبوعاتی کار شده در جایی به نمایش گذاشته شوند.

وی تاکید کرد:  هدف دوم تشویق هنرمندان است چراکه وقتی در  زمینه‌ای که سال ها روی آن کار شده و زحمت کشیده شده است جشنواره‌ای برگزار می‌شود، ‌فضا و موقعیتی برای نشان دادن آثار و حاصل این ذوق و سلیقه‌ها ایجاد می‌شود تا در فضای مسابقه و رقابت سره از ناسره تشخیص داده شود.

وی افزود: این دیدگاه و اهداف دیگری که نشان می‌دهد برگزاری انواع جشنواره‌ها و همایش‌ها فضای خوبی برای این‌ کارها و اطلاع‌رسانی است به‌خصوص جشنواره‌ای در قالب کارتون مطبوعات که رکن چهارم دموکراسی است و برای اینکه ما انکیزه‌هایی نو و رویدادهایی بدیع را در این فضا شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اینگونه جشنواره‌ها مطبوعات را به تحرک و پویایی بیشتر سوق می‌دهد و از طرف دیگر به مخاطب و مسوولان و اهالی مطبوعات نشان می‌دهیم که مطبوعات ما چگونه می‌تواند رسالت خود را بهتر و راحت‌تر انجام دهد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان متولی بخش مهمی از کارهای فرهنگی و هنری کشور است و مطبوعات نیز جزئی از این بخش هاست و بالطبع اداره کل رسالت‌هایی در رابطه با آن دارد و لازم است این وظایف و رسالت‌ها را به نحو احسن انجام دهد و بجا آورد.

صفی‌پور گفت: خانواده بزرگ مطبوعات جزئی از خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به عبارتی هر جا انجمنی، دفتر نشریه‌ای، آموزشگاه هنری، مهد قرآن و عترت و انتشاراتی و کتابفروشی و هر موردی از این‌ها وجود دارد،‌ جزو دفاتر اداره کل محسوب می‌شود و براین اساس امیدواریم جشنواره کاریکاتور مطبوعات که با محوریت خانه مطبوعات استان انجام می‌شود با موفقیت به پایان برسد و ارتباطی که بین خانه مطبوعات و جامعه‌ مطبوعاتی و اداره کل وجود دارد حفظ شود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم و مطبوعات تبریز مجموعه‌ی فعالی هستند که هم در فضای جدی و هم در فضای طنز کار کرده‌اند و نام‌آور هستند و حرفی برای گفتن دارند امیدوارم این جشنواره فرصتی ایجاد کند، هنرمندانی که در عرصه کارتون داریم، با کنار گذاشتن اختلاف سلایق و حفظ اتحاد و انسجام میان مجموعه خود بتوانند تمام استعدادها و انرژی‌‌ها را جمع کرده و کارهای زیبا و آثار پرمحتوای خود را در معرض نمایش و عرضه به مخاطب قرار دهند.

براساس این گزارش، این جشنواه با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» برگزار می شود و آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار