خبرهای داغ:
مسئول ستاد کنگره شهدای استان قزوین

برنامه "آبروی کوچه ها و افتخار محله" در استان اجرایی می شود

مسئول ستاد کنگره شهدای استان قزوین اظهار کرد: برنامه "آبروی کوچه ها و افتخار محله" در استان در راستای ارج نهادن به شهدا و خانواده های شهدا اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۴۳۹۳۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
حسین رجبی مسئول ستاد کنگره شهدای استان قزوین در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین در خصوص دستور العملی شدن برنامه آبروی کوچه ها و افتخار محله بیان کرد: خانواده‌های معزز شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و خدمت به این عزیزان هر مقدار که به نظر مابزرگ باشد، در حقیقت کوچک و ناچیز است.

وی گفت: خانواده‌های معظم شهدا برای دوام و قوام انقلابمان هزینه ای بسیاربزرگی پرداخته‌اند که درک  میزان آن از عهده‌ی بسیاری که چنین هزینه های نپرداخته‌اند خارج است.

رجبی زنده نگه داشتن یاد شهدا را از مهمترین اهداف این برنامه برشمرد و تصریح کرد: برنامه آبروی کوچه‌ها افتخار محله به منظور ارتباط بهتر با خانواده‌های معظم شهدا می‌باشد که با اجرای این برنامه زحمات و صدماتی که خانواده های شهدا متحمل شده‌اند را برای مردم یادآوری و بازگو می‌نمائیم.

مسئول ستاد گنگره شهدای استان قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد همدلی و همزبانی وحدت کلمه از فرهنگ ایثار و شهادت، ویادآورشدن روحیه ایثار و فداکاری که یکی از رمز پیروزی رزمندگان در طولانی ترین جنگ تاریخ بشر و همچنین حفظ حرمت خانواده های از دیگر اهداف اجرایی این برنامه است.

این مسئول با اشاره به تدابیر و مستندات این برنامه عنوان کرد: اظهار ارادت  و اخلاص نسبت به شهدا صرفا احساسات خشک و خالی نیست،باید اینهایی‌که با صبر و پایداری خودشان توانستند این راه طولانی را عبور دهند وبایستی مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی در ادامه افزود: باید یادواره‌های شهدا، مراسمات گرامیداشت برگزار شود تا برای نسل جوان ما و برای آینده کشور ما این پرچم بر سرما بماند.

وی در خصوص اجرایی شدن این برنامه تصریح کرد: اجرایی این برنامه‌ها از طریق پایگاه بسیج محله اطلاع رسانی اهالی به عمل می‌آید و ودر نهایت برنامه در جلوی درب منزل شهید برگزار می‌شود در صورتی که در یک کوچه چند خانواده شهید حضور داشته باشند برنامه بصورت مشترک اجرا می شود.

رجبی اضافه کرد: فرماندهان پایگاه با الگوگیری از فیلم آبروی کوچه ها ومحله ها در سایت فاتحان یک کار گروه ترکیبی پیشرو از بسیجیان که دارای سوابق فرهنگی و هنری می باشند انتخاب می‌کنند و به محل زندگی خانواده‌های چند شهید اعزام می نمایند و پای صحبتها و در دل بازماندگان شهید می نشیند و عکس ها و فیلم های و مستندات را بررسی کرده و به تصویر می‌کشند.

این مسئول یادآورشد: دراستان قزوین دستور العمل اجرایی به ریاست معاون هماهنگ کنند سپاه و به دبیری مسئول مرکزحفظ آثار ونیز حضور نماینده ولی فقیه معاونین طرح و برنامه پشتیبانی،فرهنگی روابط عمومی  بسیج محلات ،بسیج صدا و سیما ،معاون فرهنگی نواحی تشکیل می شود.

مسئول کنگره شهدا استان قزوین در خاتمه عنوان کرد: برای افزایش اثر بخشی در برنامه ها از بنیاد شهید استان و صدا و سیما مرکز در اعمال این برنامه حضور خواهند داشت.

 

1006/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها