امام جمعه بوشهر:

اسلام خواستار برخورد قاطع با استکبار است

امام جمعه بوشهر گفت: اسلام خواستار اقتدار و عزت ما در همه عرصه‌ها و برخورد قاطع با استکبار است.
کد خبر: ۸۵۴۱۸۴۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست با دانش‌آموزان معتکف بسیجی در بوشهر با اشاره به اینکه روزه‌داری یکی از هدیه‌های خداوند متعال به انسان است، اظهار کرد: از بین تمام عبادات روزه هدیه‌ای از جانب خداوند به جامعه انسانی است تا انسان فرصت پیدا کند در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه به همین جهت روزه‌ یک فلسفه و اهدافی دنبال می‌کند و آن هدف این است که نفس فعال خود را مدیریت کند، افزود: روزه انسان را از مدیریت نفس نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه روزه آن قدر انسان را قوی می‌کند که مدیریت بر نفس داشته باشد نه اینکه نفس بر انسان تسلط داشته باشد، بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و اقتدار انسان بر مدیریت نفس است

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اگر ماه مبارک رمضان نبود انسان در چیرگی نفس گم می‌شد و نفس او را مدیریت می‌کرد و در این صورت مبتلا به سوء و فحشاء می‌شد.

وی ادامه داد: ماه رمضان یک فرصت آسمانی است چرا که هم گناهان در این ماه بخشیده می‌شود و هم ساختار شخصیت انسان اقتدار آسمانی پیدا می‌کند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه رسول خدا دهه آخر ماه مبارک رمضان را اعتکاف می‌کردند، عنوان داشت: مهم‌ترین بخش هر برنامه‌ای بخش آخر آن برنامه است و این کار شما دانش‌آموزان که توسط اداره آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی انجام‌شده ترکیب بسیار عالی برنامه دینی است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ولایت‌مدار ما مایه عزت و افتخار هستند، یادآور شد: جوانان و نوجوانان بسیجی محصل آینده ایران اسلامی را رقم می‌زنند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه همواره اسلام بر روی تربیت حداکثری توجه دارد، اضافه کرد: اسلام همیشه تربیت حداکثری می‌خواهد نه اسلام حداقلی زیرا اسلام حداقلی فروریختن تربیت و سراشیبی در پی دارد.

وی گفت: برخی فقط به دنبال رحمانیت اسلام هستند که اسلامی افتاده و زمین‌خورده داشته باشند که در مقابل استکبار اقدامی نمی‌کند پس اسلام همان طور که رحمانی است استکبارستیز هم است و این خیلی مهم است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند اسلام رحمانی باشد حد و مرز ورودی برای آن نیست و هرکسی که بخواهد فساد کند نیز بتواند در آن قرار گیرد، اظهار کرد: اسلام خواهان اقتدار و عزت ما در همه عرصه‌ها و برخورد قاطع با استکبار است.

صفایی‌بوشهری به توصیه‌هایی به دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: شما دانش‌آموزان بسیجی باید بسیجی‌وار درس بخوانید و اگر درس‌های شما اشکالی دارند آن‌ها را نیز برطرف کنید.

وی با اشاره به اینکه به واسطه همین جوانان محصل توانسته‌ایم 17 کتاب در آموزش و پرورش اصلاح کنیم، تاکید کرد: شما گذشته از تحصیل علم باید در تولید علم نیز واردشده و در فضایی پر از صمیمیت نکته و نظر در این عرصه داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات