خبرهای داغ:
نصرتي، شهردار قزوين در سازمان ملل متحد اعلام کرد؛

تشکيل کمپين شهرهاي پايدار اسلامي در جهان براي معرفي ارزش هاي اسلامي و تاريخي

مسعود نصرتي، شهردار قزوين و رئيس مجمع شهرهاي اسلامي از تشکيل کمپين شهرهاي پايدار اسلامي براي معرفي ارزش‌هاي محتوائي دين اسلام و هم‌چنين هويت و ارزش‌هاي تاريخي و فرهنگي شهرهاي حوزه تمدن اسلامي خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۸۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در اجلاس "بررسي گزارش وضعيت شهرهاي جهان" که به دعوت سازمان ملل متحد به نمايندگي از ايران به همراه شهردار کرج و تبريز به عنوان نماينده شهرهاي ايران حضور پيدا کرده بود، افزود: در راستاي تشکيل کمپين شهرهاي پايدار اسلامي کتابي با همين عنوان براي معرفي اين برنامه تهيه و به مديران ارشد سازمان ملل اهداء شد.

وي افزود: معرفي ويژگي‌هاي توسعه‌اي جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين المللي و تاکيد بر ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل شهرهاي ايران، زمينه‌اي ايجاد خواهد کرد تا در ترسيم چشم‌انداز نوين و متقاعدکننده‌اي از جمهوري اسلامي ايران در جهان ايفاء نقش کند.

شهردار قزوين با اشاره به پخش فيلم مستند شهر قزوين افزود: در اين اجلاس حاضرين با ارزش هاي تاريخي و فرهنگي شهر قزوين آشنا شدند و ابراز احساسات حاضرين پس از تماشاي فيلم گواهي بود بر اينکه جذابيت‌هاي اين شهر مورد تحسين عالي‌ترين متخصصان شهري در جهان قرار گرفته است.

نصرتي ادامه داد: اينجانب به نمايندگي از هيات ايراني در اين آئين پيام وزير کشور و رياست سازمان شهرداري‌ها و دهياري کشور را به سازمان ملل متحد ارائه کردم و همچنين در بخش ديگري از برنامه ميزباني شهر قزوين در شهريورماه سال آينده را مطرح شد و پيام نماينده سازمان ملل نسبت به اين برنامه ارائه شد.

وي اعلام کرد: اجلاس "بررسي گزارش وضعيت شهرهاي جهان" در مقر دائمي سازمان ملل در نيويورک و با حضور نمايندگان کشورها برگزار شد و در اين اجلاس شهرداران تبريز و کرج و دو نماينده ديگر از ايران حضور داشتند.

نصرتي در ادامه سخنراني به معرفي قزوين، شهر تاريخي و فرهنگي پرداخت و بعد از پايان سخنراني وي، فيلم مستند شهر قزوين پخش شد.

بنابراين گزارش؛ نصرتي شهردار قزوين و هيات همراه در اين سفر همچنين در ضيافت افطاري نماينده دائمي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل شرکت کردند و در اين مراسم شهردار قزوين گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دادند و اين گزارشات مورد تاکيد و توجه نماينده دائمي ايران در سازمان ملل قرار گرفت.

دکتر غلامعلي خوشرو، سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد نيز آمادگي خود را براي همکاري‌هاي مستمر با شهرداري قزوين و ساير شهرداري‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي مجمع اعلام کرد و گفت: اميدواريم بتوانيم براي ايجاد زمينه بهتر انجام فعاليت‌هاي توسعه مستمر و استفاده از ظرفيت‌هاي بين الملي در جهت معرفي شايسته کشور ايران گام برداريم.    

ارسال نظرات
پر بیننده ها