خبرهای داغ:
نماینده مردم استان قزوین:

قطع صله رحم یکی از گناهان کبیره است

نماینده مردم استان قزوین بیان داشت: قطع صله رحم یکی از گناهان کبیره است و یکی از کلید افزایش روزی صله رحم است که داری برکت در زندگی است.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۱۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم استان قزوین در مجلس در کلاس اخلاق ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به فضیلت شب های قدر بیان داشت: شب قدر برابر با هزار ماه است، که باید برای درک این شب ها به نکات کلیدی آن توجه کنیم.

وی افزود: یک نکته اینکه دل باید پاک باشد، دل ناپاک نمی تواند شب قدر را درک کند، آدم حسود و کینه ای و بخیل و متکبر به جایی نمی‌رسد دل را باید وارونه اش کنیم، اگر حسودی حسادت را کنار بگذار، کینه ای کسی را به دل داری و منتظر انتقام هستی این را کنار بگذار.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به خاطره ای از مرحوم قاضی افزود: مرحوم قاضی می گفت زمانی که در نجف اشرف مشغول به تحصیل بودم در تبریز طائفه ای با طائفه دیگر دعوا داشتند، کینه طائفه در دل بود  یکی از افراد این طائفه  در نجف طلبه بودند که کینه او را در دل داشتم با خودم گفتم چه طور می شود من قاضی متحول شوم که این کینه را از دل بیرون کنم و خود را خورد کنم، آمدم هر روز کفش‌های او را جفت می‌کردم، این کار مرا تطهیر کرد و از آن صفت زشت خلاصی یافتم.

وی بیان داشت: دومین نکته کلیدی صله رحم است که همه از آن غافلیم، یکی از گناهان کبیره قطع رحم است اما صله رحم خیلی فضیلت و فواید  برای انسان دارد که یکی از آن اقتصاد و روزی است، یکی از کلید افزایش روزی صله رحم است که داری برکت در زندگی است.

 نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه با بیان افزایش طول عمر با صله رحم افزود: مرحوم ملا احمد نراقی به همراه پدرشان برای صله رحم اصفهان رفتند که آن شخص حضور نداشتند، فرمودند به قبرستان رفتیم و پدر خطاب قبری فرمود: ما مهمان تو هستیم و از راه دور آمده ایم و خسته ایم، صدا از قبر آمد که هفته آینده مهمان ما هستید پدر گفت ما که رفتنی هستیم پس صله رحم مفصل انجام دهیم، بعد از دو هفته دوباره سر همان قبر حاضرشدیم پدر خطاب به قبر گفت ما مهمان تو هستیم صدا آمد خدا 30 سال به عمرشما اضافه کرد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: صدقه خیلی راه گشاست ، به اندازه خودمان صدقه بدهیم، اگر احساس میکنیم خانواده ای محروم و مستضعف هستند در حد توان خود کمک کنیم و خدا را در زندگی خود ناظر و حاضر ببینیم.به خدا تکیه کنیم نه به حقوق و افراد.

 

 

9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها