امام جمعه اراک به دستگیری از محرومان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مومنان در ماه مبارک رمضان کمک به ایتام و محرومان را سرلوحه امور خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۳۳۳۱۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه شنبه در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک افزود: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: در بین همسایگان و وابستگان افرادی وجود دارند که نیازمند کمک هستند اما متاسفانه هیچ توجهی به این افراد نمی شود بنابراین ثروتمندان باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنند و با تواضع و فروتنی به افراد نیازمند جامعه کمک کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: صله رحم نیز یکی دیگر از اعمال شایسته و پسندیده ای است که مومنان باید در ماه مبارک رمضان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: صله رحم آثار و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی عموم مسلمانان دارد که ضمن برآورده شدن نیازهای عاطفی، موجب خبردار شدن از وضعیت حال یکدیگر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: ترغیب و تشویق دین مبین اسلام به سنت حسنه صله رحم نه فقط برای دید و بازدید یکدیگر، بلکه بیشتر برای رفع حوائج و حل مشکلات و درمان دردهای نزدیکان، دوستان و آشنایان است.

وی گفت: مومنان در ماه میهمانی خدا دست از کینه ها برداشته و نسبت به انجام هر کاری که خداوند انجام آن را سفارش کرده، مبادرت ورزند.

آیت الله دری نجف آبادی با تفسیر آیه 74 سوره مومنون بیان کرد: کسی که در گمراهی است، ممکن است با شنیدن ندای حق هدایت شود، اما کسی که بر ماندن در گمراهی اصرار دارد، هدایت نمی شود بنابراین انسانهای غافل و خطاکار، نمی توانند از فرصت هایی که خداوند برای هدایت مردم پیش پای آنها قرار می دهد استفاده کنند و انسان غافل همواره در غفلت و سرگردانی زندگی می کند.

وی در تفسیر آیات 76 و 77 سوره مومنون نیز گفت: روحیه طغیانگری در وجود افراد متکبر و لجوج تا پایان عمر ادامه دارد، اما در قیامت هنگامی که با عذاب سخت دوزخ مواجه شوند، به یکباره متوجه می شوند که دستشان خالی است و هیچ راه نجاتی برای آنان وجود ندارد. اما دیگر دیر شده است، بنابراین کافران خودسر و لجوج، نه با لطف و رحمت الهی هدایت می یابند و نه با قهر و عذاب از خواب غفلت بیدار می شوند.

نشست تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.
ارسال نظرات