فرهنگ قرآنی باید در همه سطوح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌‌ها متجلی شود

خبرگزاری بسیج: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: فرهنگ قرآنی، فرهنگی است که باید متاثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در همه سطوح سیاستگذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ها عملی شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۳۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به کسب رتبه برتر نخستین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان، اظهار داشت: این اداره‌ی کل در در راستای پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب درخصوص ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت نخبگان قرآنی در طول سال، برنامه‌های متعددی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

وی افزود: فرهنگ و هنر ما منبعث از اندیشه‌های متعالی دینی و اسلامی و در راستای ترویج مبانی دین مبین اسلام است و بر این اساس برنامه‌هایی با محوریت قرآن در اولویت برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

صفی پور با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف مردم نیازمند بهره‌مندی از شیوه‌های نوین در قالبهای تاثیرگذار فرهنگی و هنری است، خاطرنشان کرد: تعالی نگرش جامعه نسبت به قرآن کریم و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در جامعه، مهمترین نشان توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی تعمیق معرفت، تعمیم فهم و درک قرآن کریم،‌ ارتقاء التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی،‌ توسعه مهارت روان‌خوانی، درست ‌خوانی و همچنین درک معنای آیات از سوی اقشار مختلف مردم را از اهم اهداف برنامه‌های برگزار شده توسط این اداره‌ی کل در حوزه‌ی علوم قرآنی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،با تاکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه مهمی در تبیین، گسترش و تقویت تعالیم قرآنی دارد، اظهار داشت: شورای توسعه‌ی فرهنگ قرانی، با رصد نقاط ضعف و قوت فعالیت های قرآنی استان تلاش در آسیب‌شناسی و نیازسنجی مخاطبان در گروههای سنی مختلف داشته و مسیر را برای انجام موثرتر فعالیتهای قرآنی هموار می‌سازد.

براساس بررسی­های به عمل آمده و پایش از ابعاد فعالیت­ های قرآنی، برخی دستگاه­ها و نهادها در سال 1393 از سوی هیأت پایش فعالیت­ها و عملکرد قرآنی دستگاه­ها و نهادهای کشور، قابل قدردانی شناسایی شدند که در این میان، از آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان استان برتر قدردانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار