امام جمعه آشتیان:

امروز نوبت ماست تا با دستانی باز از شرافت ایران دفاع کنیم

مسئولان نباید به گونه‌ای سخن بگویند که دشمن فکر کند که کشور در محاصره آنان است، ما دنبال حقوق هسته‌ای خود هستیم ولی حاضر نیستیم عزت و شرافت خود را تقدیم دشمن کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۰۹۲۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان مهم‌ترین ویژگی ماه رمضان را مغفرت الهی عنوان کرد و گفت: نقل است از نبی مکرم اسلام(ص) در رابطه با ماه مبارک رمضان فرمودند؛ «هرکس ماه رمضان را درک کند ولی آمرزیده نشود از خداوند دور شده است».

وی اولین شرط و از اهم آداب روزه را نداشتن هوی و هوس بیان کرد و افزود: امام خمینی (ره) در این رابطه فرمود: اگر ذره اتمی هوای نفس در انسان باشد به این مهمانی وارد نشده است و اگر وارد شده است استفاده نکرده است.

حجت‌الاسلام نیشابوری عدم ورود  هوی و هوس را از دیگر شرایط مهمانی خدا خواند و اظهار کرد: «رمض» به معنای آب شدن و سوزاندن است؛ زیرا روزه ماه رمضان گناهان را آب می‌کند و می‌سوزاند؛ بنابراین  گناهان سوزانده می‌شود بدون اینکه اثری از گناه باقی مانده باشد.

وی ادای حق الناس و حق الله را از دیگر شرایط روزه داری برشمرد و مطرح کرد: عدم کینه توزی، محاسبه بودن از شب اول تا آخر ماه مبارک رمضان، ترک نکردن نماز شب، تداوم بر تلاوت قرآن کریم، انس هر چه بیشتر با حضرت باریتعالی، تناول سحری اطعام روزه داران از دیگر شرایط ماه مبارک دانست. 

حجت‌الاسلام نیشابوری در بخشی دیگر از سخنان خویش جهاد و شهادت و ایثار را دو عامل بسیار مهم در سرافرازی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: توجه به جهاد باعث عزت اسلام است و شهادت و ایثار مانع از اسارت و ذلت یک ملت خواهد شد.

امام جمعه آشتیان بااشاره به اینکه ایثار و شهادت از عالی‌ترین ارزش‌ها بوده و پیام شهدا از جنس انبیاء الهی است، اظهار کرد: شهداء انسان‌های فرزانه‌ای هستند که در زمان خود حجت بر دیگرانند؛ بنابراین اصلی‌ترین پیام شهیدان پیمودن راه الله، عزت و سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت است.

وی بابیان اینکه مسئولان باید فرهنگ شهادت و ایثار را به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی ترویج کنند، اضافه کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ شهادت تشییع جنازه با شکوه شهداست؛ چراکه بیش از مظلومیت شهدا بی‌توجهی به اهداف شهداست که خطرناک است.

حجت‌الاسلام نیشابوری با تأکید بر لزوم حفظ و ضرورت زنده نگاه داشتن یاد شهداء، افزود: بدون تردید دولتمردان پایبندی به راه شهدای معزز را در عمل اثبات می‌کنند؛ شهدای غواص با حضور خود در این مقطع حساس به ما هشدار دادند که  تسلیم دشمن نشویم.

این مقام مسئول ادامه داد: شهداء وقتی آمدند که عده‌ای به بحران هویت اسلامی و انقلابی دچار شده‌اند؛ ازاین رو دنیا بداند ملت ایران نجات غریقی بنام شهید دارد که نمی‌گذارد ملت غرق شود، شهداء راضی نیستند ما در برابر دشمن ضعف نشان دهیم و به گونه‌ای سخن بگوییم که دشمن فکر کند حتی آب خوردن و نان ما بستگی به موافقت آنان دارد.

وی هشدار داد: نباید به گونه‌ای سخن گفت که دشمن فکر کند که کشور در محاصره آنان است، ما دنبال حقوق هسته‌ای خود هستیم ولی حاضرنیستیم عزت و شرافت خود را تقدیم دشمن کنیم.

امام جمعه آشتیان در پایان، ادامه داد: دنیا بداند تا ولایت و رهبری و شهادت طلبی و استقامت در این کشور است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ما با شهداء عهد بستیم که میراث آنان را با هیچ چیز عوض نکنیم؛ چراکه شهداء به ویژه شهدای غواص 28 سال قبل با دستان بسته غزت ایران را حفظ کردند و امروز نوبت ماست تا با دستانی باز این فرصت را از دست نداده و پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

ارسال نظرات