خبرهای داغ:

طرح نشاط معنوي همزمان با ماه رمضان آغاز مي شود

خبرگزاري بسيج: مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي ساعتي پيش در نشست خبري خود از همزماني آغاز طرح نشاط معنوي همزمان با ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۹۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسيني با بيان اينكه طرح نشاط معنوي در فضا و با پشتباني امامزاده ها اجرا مي شود، افزود: براي پنجمين سال است كه اين طرح اجرا مي شود كه تلاش داريم خيمه هاي معرفت دائمي در جوار امامزاده ها داير شود.

وي با اعلام اينكه اين طرح در همه امامزاده هاي شاخص استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: اين طرح همه مخاطبان(خواهران و برادران) و همه مقاطع تحصيلي(ابتدايي و متوسطه اول و دوم) را شامل شده و در قالب كلاس هاي آموزشي، فني حرفه اي و اردويي برگزار مي شود كه در سال گذشته(93) بيش از 20 هزار نفر در اين كلاس ها شركت كرده بودند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اختلافات اين سازمان با سازمان ميراث فرهنگي استان و در پاسخ به اين سوال كه آيا از سازماني شكايت كرده ايد، پاسخ داد: ما مخالف گردشگري نبوده و حتي علم دار گردشگري مذهبي هستيم و تاكنون از هيچ سازماني شكايت نكرده ايم بلكه دستگاه هايی عليه ما شكايت كردند.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: از تاريخ 24 بهمن سال 92 تفاهم نامه اي با ميراث فرهنگي استان به امضا رسيده كه تاكنون نشستي براي اجرايي شدن آن تفاهم نامه برگزار نشده است.

وي از مسجد كبود و امامزاده شاه حسين ولي به عنوان ديگر موارد اختلافي اين سازمان با ميراث فرهنگي نام برد و تصريح كرد: متاسفانه زيرزمين مسجد كبود به عنوان باشگاه كاركنان سازمان ميراث فرهنگي استفاده مي شود كه اميدواريم مسايل مربوط به اين مكان مقدس از جمله مسايل گرمايشي آن براي رفاه حال نمازگزاران اين مسجد حل شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان اظهار اميدواري كرد با توجه به وعده مسئولان، كارهاي اجرايي امامزاده شاه حسين ولي نيز به زودي حل شده و شاهد از سرگيري عمليات اجرايي آن باشيم.

وي به تعامل اين سازمان با ديگر سازمان ها و نهادهاي دولتي هم نگاهي كرد و بيان داشت: مسايل مربوط به 56هزار هكتار زمين از طريق تعاملي كه با منابع طبيعي استان صورت گرفته، حل شده و براساس تفاهم نامه امضا شده با اين سازمان، كارگروهي متشكل از منابع طبيعي، اداره ثبت و اوقاف استان كارهاي مربوط به اصلاح اسناد موقوفي را انجام مي دهند.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با ابزار تاسف از اينكه سال گذشته(93) هيچگونه بودجه تخصيصي دولتي نداشتيم، افزود: در سال گذشته بالاي 10 ميليارد تومان از محل مشاركت هاي مردمي(نذورات و ...) به دست آمده كه 40% آن در بخش عمراني و آباداني، 30% براي مديريت امامزاده ها و 30% باقي مانده براي مباحث فرهنگي امامزاده ها هزينه مي شود.

وي با اعلام اينكه در سال گذشته، 86 وقف در استان انجام شده، بيشتر موقوفات را سهم شبستر اعلام و اظهار كرد: از آغاز سال جاري(94) تاكنون نيز 20 وقف جيد انجام شده است.

حجت الاسلام حسيني در سخنان پاياني خود با قدرداني از پوشش رسانه اي خبرنگاران استان در سي و هفتمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم، از بدهي 860 ميليون توماني اين سازمان از بابت اين مسابقات خبر داد و انتقاد كرد: متاسفانه برخي سازمان ها و نهادها كه اعلام همكاري و مساعدت كرده بودند تاكنون در اين زمينه اقدامي انجام نداده اند كه اميدواريم به تعهدات خود عمل كنند.

نشست خبري  مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي ساعتي پيش در محل اين سازمان برگزار و در پايان اين نشست از رسانه هاي فعال در پوشش اخبار مربوط به سي و هفتمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم تجليل شد که خبرگزاری بسیج نیز جزو آن ها بود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار