خبرهای داغ:
محمدی
آیت الله صدیقی در افتتاحیه طرح جوانه های صالحین ناحیه امام رضا(ع):

اتاق فکر بسیج برای توسعه امر به معروف در جامعه تشکیل شود

کد خبر: ۸۵۲۷۰۵۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه طرح تابستانه جوانه‌های صالحین با بیان اینکه در قرآن به صبر و شکیبایی توصیه شده است، اظهار کرد: درون انسان 3 جبهه فکر، اعتقاد و باورها وجود داشته و همه چیز در زندگی انسان به اعتقاد و نوع تفکر وی بستگی دارد.

وی با اشاره به نقش جاذبه و کشش در سیر انسان به سمت معارف الهی تصریح کرد: جوانان نباید شبهات فکری را آسان بگیرند و باید برای زدودن آنها از ذهن خود تلاش کرده و بدانند خداوند هستی مطلق و همه چیز مخلوق خداوند است و دانستن این مسائل صرفاً در علم کلام کاربرد نداشته بلکه بار سیاسی، اخلاقی و تعلیمی دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: انسانی که معتقد به خالقیت خداوند و اینکه همه چیز مخلوق خداوند است داشته خود را آزاد نمی‌داند چرا که آزادی و بی قیدی با مخلوق و مملوک خداوند بودن سازگاری ندارد در حالی که امروز برخی‌ها از آزادی دم زده و امر به معروف و نهی از منکر را خلاف آن معرفی کرده و می‌گویند منکری بالاتر از بیکاری و مشکلات معیشتی نیست.

وی با تأکید بر اینکه انسان قانونمند و باتقوا خود را آزاد و بی قید و بند نمی‌داند، خاطرنشان کرد: مسئله ربوبیت خداوند هم صورت تکوینی و صورت تشریعی بوده و ولایت فقیه در راستای ربوبیت خداوند است و کسانی که مدیریت خداوند در حوزه مدیریت کشور را قبول ندارند در حقیقت ربوبیت خدا را در این زمینه نفی کرده و منکر آن هستند.

آیت‌الله صدیقی اعتقاد به قدرت خداوند را موجب قدرتمند شدن انسان دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) به قدرت مطلق خداوند معتقد بوده و ایمان قلبی داشت که قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد و به دلیل همین ایمان و اعتقاد قلبی بود که امام خمینی(ره) آمریکا را قدرتی پوشالی می‌دانست و با آنها سازش نکرد و در برابر ظلم و استکبار جهانی ایستاد بدون این که ترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترس و تمایل برخی افراد به سازش نشانه ضعف باور آنها است، گفت: باور این افراد بسیجی‌گونه نیست در حالی که تفکر بسیجی سبب شد تا در 8 سال و نیم جنگ تحمیلی مردم ما با کشورهای قدرتمندی نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، شوروی سابق و بسیاری از کشورهای عربی مبارزه کرده و در این مدت بدون واهمه در برابر دشمن بایستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اعتقاد به قدرت خداوند دلیل پیروزی کشور در دفاع مقدس بود و کسی که به قدرت خداوند معتقد است از تحریم‌ها ترسی نداشته و خم به ابرو نمی‌آوردر؛ مگر روزی ما به دست آمریکا است که از تحریم‌های آن باید بترسیم.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این یک شعار نبود بلکه ایشان در عمل ثابت کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همه مردم جهان دیدند که آمریکا با همه متحدانش نتوانستند در طول جنگ تحمیلی با وجود تحریم‌های شدید که حتی نیازمند سیم خاردار هم بوده و از حداقل تسلیحات نظامی برخوردار بودیم کاری از پیش ببرند و مانع انقلاب اسلامی شوند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به حادثه طبس بیان کرد: ما خواب بودیم که هواپیماهای آمریکایی وارد صحرای طبس شده و شن‌های صحرا آبروی آمریکا را بردند که این مسئله تصادفی و اتفاقی نبود.

وی با بیان اینکه قطع رابطه با آمریکا سبب شکوفایی، موفقیت و پیشرفت کشور می‌شود خاطرنشان کرد: خداوند خواسته تا ما در فشارها ساخته و با مقاومت خود توانمند شویم، صبر در جبهه اعتقاد جهاد اکبر در اخلاقیات جهاد اوسط است و در برابر آمریکا و این موجودات نجس جهاد اصغر است و نباید در این راه از خود سستی بروز دهیم.

وی افزود: نباید در برابر استکبار اظهار بیچارگی و ضعف کرد و رفتار برخی اشخاص که در برابر آمریکا اظهار عجز می‌کنند سبب خجالت ما شده و این رفتار در شأن خانواده‌های شهدا و بسیجیان نیست، بسیار خجالت آور است که با وجود فداکاری‌ها خانواده شهدا و این همه رشادت شهدا ما اجازه دهیم تا دشمنان انرژی هسته‌ای ما را به یغما ببرند.

آیت‌الله صدیقی گفت: باید بسیجیان اتاق فکر داشته و برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با رواج فساد و بی بندوباری در جامعه اقدامات مؤثر انجام دهند.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای بیان کرد: مردم چه همدلی و همزبانی می‌توانند با دولت داشته باشند در حالی که دولت آنها را نامحرم دانسته و حتی جزییات مذاکرات را به مردم نمی‌گوید و این رفتارها مورد پذیرش خداوند نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولی فقیه بیش از یک نفر نمی‌تواند باشد، تصریح کرد: ولایت در امتداد امامت قرار داشته و کشور نمی‌تواند چند مدیر و چند ولی داشته باشد، اگر بخواهیم کشور را چند نفر مدیریت کنند دچار حماقت شدیم و چشم‌پوشی از توصیه امام زمان(عج) مبنی بر رجوع به ولی فقیه خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/ 63042 /


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار