به ریاست معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛

نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد

خبرگزاری بسیج: کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به ریاست معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری امروز در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۲۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست، شناخت و آسیب شناسی مشكلات و مسائل  زنان و خانواده را موجب پیشرفت برنامه ها و تحقق اهداف برنامه ششم دانست.

شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه ترسیم اطلس وضع حوزه زنان و خانواده و تحلیل آن  هنوز نهایی نشده است افزود: در سفرهای استانی دولت تدبیر و امید، متناسب با وضع اموز زنان و خانواده 31استان در کشور گزارش آماده شده است كه  با انجام هر سفر آن گزارش ها به رئیس جمهور ارائه می شود تا برنامه ریزی منسجمی در اين باره صورت گيرد.  

وی همچنين  در جمع  مسئولان امور خانواده و زنان دستگاه های اجرایی  استان  با اشاره به وضع نگران کننده زنان سرپرست خانواده، درصد بالای بیکاری زنان تحصیل کرده و زنانی که درگیر اعتیاد
هستند بیان کرد: در اين راستا برای زنان روستایی با وزارت جهادکشاورزی تفاهم نامه ای امضا شده، برای زنان خانه دار و بیمه  زنان خانه دار هم  با تامین اجتماعی لایحه ای نوشته شده که در آینده اعلام خواهد شد.


به گفته وي  درباره  تسهیلات و اشتغال زنان شاغل قوانین حمایتی از زنان از جمله افزایش مرخصی زایمان، بازنشستگی پیش از موعد پیگیری هايي  صورت گرفته  است  و هنوز به علت  بار مالی به نتیجه نرسیده ولی  مجلس دستگاه های اجرایی را مجاب کرده این مورد را اعمال کنند .
مولاوردی افزود: این مطالبه ای است که باید اجرایی شود، چراکه افزون بر 74هزار نفر از زنان به خاطر آن از بخش های خصوصی اخراج می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار