هنر کاریکاتور وجه اشتراک مردم دنیاست

خبرگزاری بسیج: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین پایانی جشنواره بین المللی کاریکاتور «فرهنگ» در تبریز با بیان اینکه زبان کاریکاتور زبانی رسا و بین المللی است از آن به عنوان وجه اشتراک مردم دنیا نام برد.
کد خبر: ۸۵۲۰۲۱۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در  آذربایجان شرقی، علی محرمی گفت: این هنر با تامل در سوژه های مختلف، موجب توجه ویژه مخاطب به موضوعی خاص می شود و از آن جهت که همراه با طنز و کنایه است، تاثیرگذاری آن در مخاطب بیشتر است .

وی افزود: امروز کاریکاتور به عنوان یک هنر و زبان بین‌المللی تبدیل به رسانه‌ای فراگیر و تاثیرگذار شده و استفاده از این زمینه هنری برای نشان دادن واقعیات عرصه جهانی تاثیر بسیار عمیقی بردنیا گذاشته است.

محرمی گفت: جشنواره یاد شده با  توجه به نامگذاری سال 1393 به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با هدف تولید آثار هنری مرتبط با این موضوع برگزار شد.

در در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور هنرمندانی از  33 کشور جهان و 22 شهر ایران با 676 اثر با موضوع «فرهنگ» شرکت کرده بودند که در بخش بزرگسالان «محمد قهرمان» از ترکیه به عنوان نفر نخست و «محمود آزادنیا» از ایران به عنوان نفر دوم  و در بخش خردسالان «اولاش مکر» از ترکیه به عنوان نفر نخست، «حدیث غفران نژاد» از ایران به عنوان نفر دوم و «احمدرضا شهنامی» از ایران به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

داوری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور را کیومرث کیاست از تبریز، کامبیز درم‌بخش از تهران، دمیر نواک از کرواسی و اسماعیل کار از ترکیه بر عهده داشته‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار