خبرهای داغ:

نگاه ویژه وزارت علوم به مراکز تحقیقاتی با خزانه خالی!

وزیر علوم علت اختصاص نیافتن بودجه کافی به مراکز تحقیقاتی را خزانه خالی دانست.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۷۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمد فرهادی ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 36 پارک علم و فناوری و 156 مرکز رشد در کشور مشغول فعالیت هستند که نخستین و جامع‌ترین آنها شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.

وی با مقایسه رشد ایران در تولید علم در قبل و بعد از انقلاب افزود: در حال حاضر بیش از 1.5 درصد تولید علم دنیا در ایران انجام می‌شود این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی این عدد تنها یک دهم درصد بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در عرصه تحقیقات عملکرد خوبی از خود ارائه داده است اما در تبدیل تحقیق به محصول همچنان جای کار بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزارت به بخش فناوری اظهار کرد: در جلسات آینده هیئت وزیران گزارش جامعی از وضعیت این حوزه در کشور و همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارائه می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه ارتباطات بین‌المللی و ارتباط با پارک‌های علم و فناوری کشورهای دیگر در دستور کار قرار دارد،‌ بیان کرد: فعال‌ کردن مرکز منطقه‌ای IRIS در این حوزه باید جدی‌تر دنبال شود.

وی از جمله اقدامات دیگر در این حوزه را پیگیری ارتقای بودجه‌ها در این حوزه عنوان کرد و افزود: اتفاقاتی نظیر کاهش قیمت نفت سبب شده که با وجود تلاش دولت به دلیل خالی بودن خزانه این بودجه در اختیار مراکز مربوطه قرار نگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سطح‌بندی و رنکینگ مراکز عالی آموزشی مانند دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد.

وی با تاکید بر ساماندهی‌ها در بخش آموزش عالی کشور اظهار کرد: این موضوع به معنی منحل کردن نبوده اما باید پذیرفت که بعضی از رشته‌ها عمرشان تمام شده و باید به سمت رشته‌های جدید و کاربردهای جدید آنها برویم.

فرهادی یادآور شد: در این راستا در آمایش آموزش عالی در سطح منطقه‌ای و ملی این موضوع را دنبال می‌کنیم و به سمت عرصه‌‌های تحقیق و تولید پیش می‌رویم.

انتهای پیام/ 63042 /


ارسال نظرات
آخرین اخبار