خبرهای داغ:

نخستین نمایشگاه توانمندی و کارآفرینی معلولان در دانشگاه تبريز افتتاح شد

خبرگزاری بسیج: نمایشگاه توانمندی اشتغال و کارآفرینی معلولان امروز در تالار شهید آوینی دانشگاه تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۸۵۱۹۹۲۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مدیرکل بهزیستی استان هدف از برگزاری  اين نمایشگاه را معرفی آثار، صنایع دستی، تولیدات و توانمندی معلولان به  اقشار جامعه بیان كرد.

 ارشدزاده گفت: در این نمایشگاه 12غرفه از آثار معلولان استان به نمایش گذاشته شده است تا مردم با مشاهده این آثار و تولیدات، نسبت به توانایی های معلولان باور داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای اشتغال معلولان روش های مختلفی اعم از تسهیلات وام خوداشتغالی، وام کارفرمایی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی و دولتی و طرح اشتغال زایی از جمله طرح دانش کار وجود دارد، افزود: می توان از این طریق معلولان را بيش از پيش حمایت کرد.
وي ادامه داد:  حدود 2/4درصد جمعیت که 16هزار نفر در استان دارای معلولیت هستند و از این تعداد هم  30درصد توانایی اشتغال دارند.
به گفته وی با توجه به اینکه در بيشتر  کشورها و حتی در کشورمان در تهران با مشخص کردن قیمت تمام شده برای فروش تولیدات معلولان  مكاني دايمي وجود دارد  در تبريز نيز  قرار شده است.
مديركل بهزيستی استان  اضافه كرد: این نمایشگاه از امروز تا پايان اردیبهشت در تالار شهید آوینی دانشگاه تبریز دایر است و در صورت امكان تمديد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار