خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

هزینه‌ بالای درمان به سدی برای درمان ناباروری تبدیل شده است

ورود خیّرین برای ارائه حمایت از خدمات ‌درمانی به زوج‌های ناباروراز طریق تأسیس صندوق قرض‌الحسنه می‌تواند باتوجه به سیاست کلان نظام مبنی بر افزایش جمعیت به شکلی نظام‌مند و رسمی صورت پذیرد.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۵۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

محمدحسین فائزی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: از آنجا که بخشی از مراجعان به مراکز درمان ناباروری را افراد طبقه متوسط و ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند، باتوجه به بالابودن هزینه‌های درمانی، این افراد بدون حمایت دولت قادر به ادامه روند درمان خود نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل خودداری جوانان از صاحب فرزند شدن و درمان ناباروری هزینه‌های بالای آن است، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از وظایف خود را حمایت از این قشر و ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور با هزینه‌های مناسب می‌داند.

فائزی با اشاره به اینکه زوج‌هایی که به طریق طبیعی امکان باروری ندارند و باید درمان‌های لازم را شروع کنند، به‌دلیل هزینه‌های بالای آن یا از ابتدا منصرف می‌شوند یا در نیمه راه، درمان خود را رها می‌کنند، ادامه داد: ورود خیّرین در این بخش جدا از آنکه طراوت و سرزندگی را به خانواده‌ای هدیه‌ می کند، از بسیاری آسیب‌ها و طلاق‌ها پیشگیری کرده و امکان تحقق اهداف کلان در حوزه افزایش جمعیت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه درمان ناباروری گاه هزینه‌های سنگینی را می‌طلبد و برخی زوجین به دلیل عدم توانایی در پرداخت آن دچار مشکل می‌شوند، اظهار کرد: لازم است اهمیت این مسئله را برای خیّرین را تبیین کنیم تا بتوانیم سازوکاری را برای ایجاد یک صندوق قرض‌الحسنه حمایتی ایجاد کنیم.

 

1003/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها