خبرهای داغ:
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین:

یکی از فضیلتهای انحصاری حضرت علی(ع) محل ولادت او است

حجت الاسلام عباسی استاد حوزه های علمیه استان قزوین در مراسم جشن حضرت علی (ع) در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت : یکی از فضیلتهای انحصاری حضرت علی (ع) محل ولادت اوست
کد خبر: ۸۵۱۵۵۹۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام عباسی استاد حوزه علمیه استان قزوین در مراسم جشن کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: ما در بررسی کمالات یک انسان به دو مفهوم کرامت و فضیلت برخورد می کنیم که گاهی ممکن است این در مفهوم با هم قاطی شود.

وی بیان کرد: کرامت ویژگی‌هایی است که هرفرد به اختیار توسط انجام عبادات کسب می کند ولی فضیلت در واقع نعمتهایی است که از طرف خدا به اشخاص عطا می شود و میزانش در افراد مختلف متفاوت است، اما در کل ویژگی بسیار مهمی که فضیلتها دارند انکار یا ناپذیری آنها حتی از طرف دشمنان است.

 عباسی ضمن بر شمردن فضایل حضرت علی (ع) اظهار داشت: در بسیاری از احادیثی آمده است،اگر تمام باغها قلم ودریاها مرکب وجنیان حسابگر و انسانها نویسنده شوند توان برشماری برتری های علی بن ابی طالب علیه السلام را نخواهند داشت.

استاد حوزه با اشاره به سخنان پیامبر اکرم در روز غدیرعنوان کرد: که "ای مردمان! هر آینه برتری های علی نزد خدای عز و جل بیش از آن است که من یکباره برشمارم پس هر کس از مقامات او خبر داد و آن‌ها را شناخت او را تصدیق و تأیید کنید.

وی افزود: هرچقدرانسان با کسی دشمن باشد، بغض و کینه داشته باشد، هرگز نمی تواند منکر فضیلت‌های آن شخص شود.

عباسی تصریح کرد: شاید برای ما که فقط فکرمی کنیم گفتن فضایل علی علیه السلام مختص شیعه هاست جالب باشد که بدونیم اکثر بزرگان جهان و پیروان دیگر ادیان نیز به فضايل علی علیه السلام اعتراف می کنند به عنوان نمونه حرج جرداق دانشمند مسیحی لبنانی می گوید: ای دنیا! چه می شد اگرهمه نیروهایت را در هم می فشردی و دوباره شخصیتی مانند علی با آن عقل، قلب، زبان وشمشیر نمودار می کردی؟

استاد حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: معاویه هنگام شنیدن خبر شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام گفت: با مرگ علی بن ابی طالب علیه السلام بساط علم و دانش بر چیده شد.

مهاون تهذیب حوزه های علمیه استان قزوین در ادامه اظهار داشت: یکی از فضیلتهای خاص حضرت علی علیه السلام فضیلتی است که ایشان و 12 معصوم دیگر با پیامبردر آن فضیلت شریکند و اون خلقت نوری حضرت علی علیه السلام است.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها