مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آثار شهید مطهری مبدأ حیات معنوی انقلاب است

آثار شهید مطهری و متون نوشته شده توسط ایشان مبدأ حیات معنوی انقلاب است.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۵۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی در سپاه و بسیج در ستاد سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به وجود شخصیتی شهید مطهری، گفت:شهید مطهری یک مجاهد واقعی در مسیر انقلاب بود و در حیات سیاسی خود نگران سرنوشت مردم و بشریت بودند و در شرایط دیکتاتوری پهلوی از مبارزین واقعی محور مبانی فکری ، اعتقادی میدان انقلاب اسلامی بودند و نسبت به سرنوشت بشری دغدغه داشتند.

هدف از بزرگداشت مقام والای شهید مطهری ایجاد فرصتی برای الگوگیری از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگ انقلاب برای دانشجویان و اهل دانش است.

وی افزود: شهید مطهری به عنوان الگوی برجسته و وارسته یک معلم انقلابی و مبارزی آگاه است که اندیشه‌های برخواسته از مبانی اسلامی او برای همیشه در تاریخ تشیع و انقلاب ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هفته عقیدتی سیاسی را فرصتی برای تبیین افکار شهید مطهری دانست و تصریح کرد: مهمترین عامل اقتدار نیروی انسانی تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی شهادت طلبی و از جان گذشتگی در راه حفظ ارزش‌های متعالی الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر آموزه‌های دینی دانست و اظهار کرد: مهمترین وجه تمایز آموزه‌های استراتژیک مطرح شده در انقلاب اسلامی ایران با سایر جوامع و حکومت‌ها در طرح اعتقاداتی برخواسته از قرآن و سنت و از زبان معلمینی همچون شهید مطهری است

وی در پایان گفت: متأسفانه امروز هم گاهی دیده می شود که حرف از جدایی دین از سیاست می زنند ولی شهید مطهری در آن سخنرانی تاریخی اش می گوید: "والله امروز اگر امام حسین بود، یزیدش اسرائیل بود، یزدیش آمریکا بود، ابن زیادش این‌ها بودند. اگر در عاشورا من بروم صبح تا شب عزاداری کنم ولی یک کلمه از یزید زمان و از مظلومان فلسطین و ... نگویم، معلوم می‌شود باز هم این مصالح ساختمانی در جایگاه خودش قرار نگرفته است.

ارسال نظرات