خبرهای داغ:

ارتفاعات بازی دراز آماده ی صعود 15 هزار نفری بسیجیان است

فرمانده بسیج سپاه ناحیه مقاومت سرپل ذهاب از فراهم کردن امکانات رفاهی و اسکان برای صعود 15هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۸۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
سرهنگ مسعود قنبری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز، کاروان های مختلفی از استان های البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، قم، اصفهان، یزد و سنندج در قالب راهیان نور راهی سرپل ذهاب می شوند.

وی اظهار کرد: تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز بکار خواهیم گرفت و در این راستا همه ادارات و دستگاههای شهرستان با همه امکانات خود برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم بسیج شده اند.

قنبری همچنین از برگزاری یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز در روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات خبر داد.

وی گفت: برگزاری آیین دعای کمیل، اجرای مداحی و سخنرانی توسط سردار حسین همدانی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های یادواره شهدا در سرپل ذهاب است.

وی همچنین از صعود سراسری 15هزار نفری به قله بازی دراز و برگزاری دعای ندبه و سخنرانی سردارعلی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور کاروان های راهیان نور در دامنه ارتفاعات بازی دراز در روز جمعه (چهارم اردیبهشت ماه) خبر داد.

قنبری گفت: سالگرد عملیات بازی دراز یک فرصتی است که ما بتوانیم استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب را به سراسر کشور معرفی کنیم و مشکلات و سختی های دوران دفاع مقدس در خطه ی غرب را برای همگان بازسازی نماییم.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت درهشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
ارسال نظرات