نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امروز کشور بیش از پیش، نیازمند انسان‌های متعهدِ متخصص است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با ایشان، گفت: امروز کشور بیش از پیش، نیازمند انسان‌های متعهدِ متخصص است.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۹۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عصر شنبه در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با ایشان، به ضرورت مجاهدت، تلاش بی وقفه و کاربردی برای ترویج و گسترش مسائل اخلاقی و معنوی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تاکید کرد.

وی، افزود: مسائل اخلاقی ، فرهنگی و معنوی جزء اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نیازها و ضرورت‌های یک دانشجو و دانش آموز در دوران تحصیل محسوب می‌شود که باید این مهم عملاً در کنار کتب و مفاهیم درسی و آموزشی آنان قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید به مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز همانند مسائل علمی، نگاه تخصصی داشت، تصریح کرد: مسائل اخلاقی ، معرفتی و فرهنگی در دانشگاه نه به عنوان یک امور حاشیه‌ای و فرعی بلکه باید به معنای واقعی کلمه جزء متون اصلی کتب درسی دانشجویان قرار بگیرد و نگاه به این امور همانند دیگر عرصه‌ها باید تخصصی و کاربردی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را تحول آفرین دانست و گفت: امروز کشور برای پیشرفت و سعادت بیش از گذشته به انسان‌های «متعهدِ متخصص» نیازمند است؛ بنابراین تعهد باید در کنار تخصص قرار بگیرد و هر دو به موازات هم پیش بروند، چرا اگر بین این دو شکاف ایجاد شود به طور قطع نمی‌توانیم نقش و رسالت خودمان را به خوبی ایفا کنیم.

سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار، انجام فعالیت‌های فرهنگی را از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از رسالت خطیر و سنگین فرهنگی خود غافل نمی‌شود و در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها جدی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از راه‌اندازی شورای راهبردی فرهنگی در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد و گفت: در این شورا ، برنامه‌های فرهنگی کلان هر منطقه به اقتضاء فرهنگ و متناسب با ظرفیت تنظیم و ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: اگر ما محصولات اسلامی - ایرانی خودمان را متناسب با جاذبه‌های امروز دنیای بشری به جامعه خود عرضه نکنیم به طور قطع بیگانگان فرهنگ بی‌هویت خودشان را بر ما غالب خواهند داد.

ارسال نظرات