انتظار مردم از یک روحانی!

رئیس جمهور بحث حجاب را از دستگاه های ذیربط مطالبه کند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۰۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس اجتماعی بسیج با انتقاد از اظهارات اخیر ریاست جمهوری در مورد منکرات گفت: حجاب وعفاف و امر به معروف در این حوزه با هیچ حوزه دیگری در جامعه قابل مقایسه نیست چون اگر در جامعه از روند بدحجابی به سمت بی حجابی برویم تبعات این مسئله  به ناکار آمدشدن جامعه می انجامد.
اصلانی افزود: جامعه اخلاقی که باید در چهارچوب خانواده باشد و حیایی که برای حفظ حریم خانواده، تربیت و ادامه نسل جامعه اسلامی و حتی جامعه انسانی به آن نیازمندیم با بی توجهی به عفاف و حجاب  در کف خیابان از بین می رود وقتی جامعه ای به اخلاقیات و عفت و حیا اهمیت دهد منفعت این امر خانواده با ثبات و پایدار و کارآمدی افراد جامعه را  نتیجه می دهد.
وی با بیان اینکه  منکرات دیگری  هم در جامعه وجود دارد که باید برای آنها فکر وبرنامه ریزی و امر به معروف شود تصریح کرد: اینکه ما به خاطر وجود منکری در جامعه به منکر دیگری کمتر توجه کنیم این قیاس مع الفارق است. 
اصلانی ادامه داد: الان با یک مقایسه ساده می بینیم که سازمان های دولتی و دانشگاه ها در کشورهای غربی هم به این نتیجه رسیده اند که با ایجاد پوشش مناسب برای زنان کارمند و دانشجو کارآمدی ادارات و مراکز آموزشی را افزایش دهند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: بنابر این ربطی ندارد که ما با پرداختن به فلان موضوع منکر و خلاف در جامعه از بقیه مسائل غافل شویم همه مسائل باید با هم حل شود بله اگر در ادارات وسازمان ها فساد مالی وجود دارد خود دولت که دو سال از تشکیل آن می گذرد باید پاسخ دهد.
وی افزود: زنان جامعه اسلامی ما از رئیس جمهور که یک فرد روحانی با خانواده بسیار محجبه است و موضوع  عفاف و حجاب در دیدگاه های ایشان مطرح است انتظار دارند که  خود ایشان بحث حجاب را از دستگاه های ذیربط مطالبه کنند. 
اصلانی گفت: ما تعجب می کنیم از اینکه در چنین جلسه ای موضوع عفاف و حجاب را با سایر منکرات مقایسه کرده و در واقع پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر در حجاب را یک موضوع جزئی می بینند. 
وی خاطر نشان کرد: بخشی از این موضوع به معاونت امور زنان ریاست جمهوری مربوط می شود که اتفاقا یکی از مسئولیت های اصلی این معاونت ارائه و پی گیری و حتی دادن پیشنهاد در مورد طرح های مختلف برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه است .
اصلانی افزود: شاید آقای رئیس جمهور از موضوعات دیگر خیلی ناراحت بودند و این مقایسه نادرست را انجام دادند ولی با توجه به اینکه  خود ایشان هم قبلا و در رسانه ها بحث عفاف و حجاب را  مطالبه کرده بودند ما از ایشان خواهش می کنیم که به صورت جدی به این موضوع مهم که به بنیان خانواده گره خورده بپردازند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خاتمه اظهار کرد: قطعا چنین اظهاراتی در جامعه تبعات دارد و تولید کنندگان زیرزمینی پوشاک غیرانسانی و غیرعفیفانه و کسانی که مروج این بحث ها هستند را گستاخ تر کرده و زمینه را برای سوء استفاده آنها فراهم می کند. 
گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات