یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج:

دولت اقدامات خود در حوزه فرهنگ را اعلام کند!

کد خبر: ۸۵۱۱۰۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

علیرضا احسان دوست استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص سخنان اخیر ریاست جمهوری در مورد منکرات گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل مسلم دینی به ویژه در حکومت اسلامی ما است و همه به ویژه دولت باید برای نشر وترویج این مهم تلاش کنند اینکه مسئولین در برخی محافل این گونه با این اصل اساسی برخورد کرده و شأن این اصل مهم اسلامی را پایین بیاورند کار شایسته ای نیست.

احسان دوست ادامه داد: همه دستگاه ها به ویژه دولت باید موضوع عفاف و حجاب را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند در حال حاضر وضعیت کلی حجاب در کشور ما مناسب نیست و تهاجم فرهنگی دشمن نیز روز به روز کار را دشوارتر می کند.

وی با بیان اینکه ما کمبود قانون در این حوزه نداریم افزود: اگر دولت و مسئولین ما اراده و همت لازم برای اجرای قوانین عفاف و حجاب را نداشته باشند کنترل اوضاع فرهنگی سخت خواهد شد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر مطرح کردن مباحث دینی فارق از جهت گیری های سیاسی خاطرنشان کرد: استفاده از چنین ادبیات و روشهایی ضمن کم جلوه دادن این مباحث، مسائل فرهنگی و دینی را در جامعه زائل می کند.

وی تصریح کرد: مسئولین نباید به خاطر اوضاع سیاسی از بعضی مباحث بهره برداری های خاص کرده و با رد کردن بعضی از حوزه ها و یا فرار به جلو چنین مباحثی را تضعیف کنند این وظیفه دولت است که ضمن تأمین عتبار لازم برای مدیریت حوزه عفاف و حجاب نسبت به اجرایی نشدن قوانین این حوزه پاسخگو باشد.

مسئول بسیج اساتید اصفهان گفت: تخریب اوضاع فرهنگی ارزشی کار آسانی است و اگر این تخریب توسط بعضی از دستگاه ها پی گیری و نهادینه شود، بازسازی آن کار چند برابری را طلب می کند و ممکن است هرگز امکان برگشت به شرایط مطلوب فراهم نشود.

احسان دوست در خاتمه با تاکید بر انقلاب ما به عنوان یک انقلاب ذاتا فرهنگی و نام گذاری سال گذشته به سال فرهنگ اظهار داشت: نمی توان نسبت به این حوزه بی تفاوت بود این مطالبه بر حق ملت ایران است که اگر دولت اقدامات جریان ساز مستمری در حوزه فرهنگ داشته باید به مردم گزارش دهد و به طور خاص مسئولیت پذیری خود را در حوزه امر به معروف ونهی از منکر نشان دهد.


ارسال نظرات