بسیج گفت: نهادها و سازمان های عریض و طویل با بودجه های کلان خود مؤثر نبوده اند واقعیت این است که قوانین در این حوزه فقط روی کاغذ نوشته می شود ولی ما اجرای آنها را نمی بینیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۴۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: عوامل متعددی در به وجود آمدن معضل بد حجابی دخیل اند تهاجم فرهنگی غرب از طریق فیلم، بازی و موسیقی از دهه شصت آغاز شده هم اکنون نیز از طریق ماهواره و اینترنت همچنان ادامه دارد هدف این تهاجم گرفتن حجاب از زنان و دختران ایرانی است.

وی افزود: ورود لباس های نامناسب تولیدی و وارداتی به بازار در اثر غفلت مسئولین و نهادهای فرهنگی تأثیر بسزایی در تغییر فرهنگ مردم داشته است.

مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: رشد جمعیت جوان در برهه ای از زمان سرعت زیادی گرفت متاسفانه این رشد جمعیت با برنامه ریزی مسئولین و کسانی که دست اندرکار مباحث فرهنگی جامعه بودند همراه نشد.

وی با طرح این موضوع که در سالهای اخیر مانکن هایی سیار روانه خیابان های ایران شدند خاطرنشان کرد: این افراد مأموریت داشتند با ظاهر نامناسب در خیابان ها حاضر شده و با جذب افراد به خود فرهنگ بدحجابی را میان جوانان گسترش دهند متاسفانه این موضوع توسط مسئولین جدی گرفته نشد این پدیده باید از ابتدا کنترل و از گسترش آن جلوگیری می شد.

وی با بیان اینکه گسترش تجمل گرایی و ثروت اندوزی نیز در این پدیده بی تأثیر نبوده است بیان کرد: پیدایش روحیه تجمل گرایی در مردم بدون اینکه زیرساخت های فکری و فرهنگی آن آماده باشد خود به خود عده ای را به سمت کسب مال بیشتر به هر طریق ممکن کشاند که متاسفانه این رویه باعث ورود لقمه های شبهه دار به برخی خانواده ها شد که نمی توان از اثرات منفی تربیتی آن غافل شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نقش اصلی فرهنگ سازی با مسوولین و نهادهای فرهنگی و تربیتی است گفت: معمولا در جامعه ما مسئولین زمانی که مسئله ای به مرحله بحرانی رسید به دنبال راه حل برای آن موضوع می گردند درحالیکه میتوان بسیاری از مباحث را از ابتدا مورد بررسی قرار داده و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: پدیده بدحجابی اکنون در جامعه ما به نقطه بحرانی رسیده ولی ما معتقدیم هنوز هم می توان این معضل را حل کرد برای این کار کافیست نهادها از خنثی کردن یکدیگر دست برداشته و در کنار هم برای حل این مشکل اقدام کنند.

این کارشناس فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی قوانین حجاب در دانشگاه ها را مصوب کرد ولی در دانشگاه های ما هیچ ترتیب اثری در مورد این مصوبه داده نشده وقوانین فقط روی کاغذ نوشته می شود.

بسیج اضافه کرد: اگر محافظه کاری های سیاسی کنار گذاشته شده و اراده و عزم جدی در سامان دادن این وضعیت به وجود بیاید این معضل حل خواهد شد.

بسیج در خاتمه به منظور بهبود وضعیت حجاب در دانشگاه ها پیشنهاد داد: قبل از هر چیز باید قوانین تصویب شده اجرایی شوند همچنین از این پس برای مسئولین دو واحد آشنایی با اصول و فروع دین گذاشته شود زیرا متاسفانه برخی از مسئولین هنوز باوری به حجاب در جامعه ندارند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات