خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد (ع) قزوین:

اگر معرفت و بصیرت نباشد، دشمن خود را نخواهیم شناخت

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد (ع) قزوین اظهار کرد: اگر معرفت و بصیرت نباشد، دشمن خود را نخواهیم شناخت و هرکسی بدعت و بر خلاف نظر قرآن و رسول خدا و ائمه بگوید دشمن است و باید دشمن را شناخت.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۰۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

حجت الاسلام موسی رجبی رزانی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد (ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) که می فرمایند: دختر رسول خدا (س ) بهترین الگویی برای من است اظهار داشت: این حدیث نشان می دهد که حضرت فاطمه زهرا (س) فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی مردان و الگوی بشریت است.

رجبی رزانی با اشاره به عصمت و معصومیت حضرت زهرا (س) ، فاطمه زهرا (س) را صاحب سه نوع معرفت دانست و افزود: اولین معرفتی که در سبک زندگی فاطمی می بینیم امام شناسی و ولایت پذیری است که آن حضرت امام عصر خود را می شناخت و چون امام خود را عمیق شناخت در خانه ساکت ننشست،  بلکه حرکت کرد و از امامش دفاع کرد.

وی تأکید کرد: اگر ما می گویم الگوی ما آن بانوی بزرگ است و منتظر امام زمان(عج) خود هستیم باید در برابر ظلم بایستیم نه فقط بگوییم آقا بیا بلکه باید حرکت کنیم و او را یاری کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد (ع) قزوین با بیان اینکه دومین معرفت سبک زندگی زهرای اطهر (س) زمان شناسی بود، یادآور شد: آن بانوی بزرگوار به موقع و سر وقت از امام خود دفاع کردند، نمونه از انسان هایی که صالح و امام شناس بودند، ولی زمان شناس نبودند زیاد داریم یک نمونه اش سلیمان بن صرد خزاعی که به موقع از امام دفاع نکرد بعد شهادت مبارزه کرد و شهید هم شد اما زمان شناس نبود.

وی ابراز کرد: انسان امام شناس باید زمان را بشناسد و به موقع و دقیق از آن استفاده کند همانطور که حضرت زهرا (س) زمان را درک کرد و به موقع از امام خود دفاع کرد و اگر آن زمان دفاع نمیکرد مظلومیت امام علی (ع) پنهان می شد حق امام پنهان می ماند.

رجبی رزانی سومین معرفت در سبک زندگی حضرت زهرا (س ) را دشمن شناسی دانست و اذعان داشت: اگر معرفت و بصیرت نباشد، دشمن خود را نخواهیم شناخت و هرکسی بدعت و بر خلاف نظر قرآن و رسول خدا و ائمه بگوید دشمن است و باید دشمن را شناخت.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه امام سجاد (ع) قزوین در خاتمه عنوان کرد: سبک زندگی فاطمی با داشتن سه عنصر معرفتی امام شناسی، زمان شناسی و دشمن شناسی برترین و ارزنده ترین سبک زندگی است و همه انسانها چه زن و چه مرد فرق ندارد باید او را الگوی خود بدانند.

 

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها