رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر استان بوشهر:

نباید با اهرم قانون به کار خلاف شرع، لباس حق بپوشانیم

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه معیار مجوز گروه‌های موسیقی مشخص نیست، گفت: نباید با اهرم قانون به کار خلاف شرع لباس حق بپوشانیم.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۸۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حجت الاسلام محمدرضا فکوری امشب در نشست با خبرنگاران به اهداف برگزاری این نشست پرداخت و گفت: این جلسه با حضور عده‌ای از جوانان فعال فرهنگی، فعالان موسیقی و رسانه‌ها برای شفاف‌سازی این ذهنیت که نیروهای متدین با موسیقی مشکل دارند منعقد شد.

فکوری با اشاره به جریانات پیش آمده در 12 دی‌ماه 93 در خصوص کنسرت موسیقی، ادامه داد: به دلیل حساسیت و شکنندگی اوضاع آن زمان امکان آن فراهم نشد تا جلسه‌ای برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه سکوت در مقابل برخی از اظهارنظرها در مورد موسیقی و چگونگی اجرای آن در سالن ها خوب نیست، عنوان کرد: برای جلوگیری  از انحراف حرکتی که جوانان در آن زمان انجام دادند و همچنین آگاه‌سازی مردم در این زمینه احساس تکلیف کردیم و این جلسه را ترتیب دهیم.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه برای مناظره با موضوع موسیقی از دیدگاه شرع به حجت‌الاسلام رزمجو مدیر کل امور اجتماعی استانداری دعوت‌نامه فرستادیم و ایشان اعلام کردند نمی‌آیند و همچنین خانم ماهوزی امروز با ما تماس گرفتند و خواستند این نشست دوشنبه هفته آینده برگزار شود که ما هم پذیرفتیم.

فکوری با تاکید بر اینکه خانم ماهوزی مدیر کل ارشاد اسلامی استان بوشهر برای مناظره روز دوشنبه هفته آینده اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند جریانات را بر مردم شفاف نماید.

وی با بیان اینکه به متدینیین بر چسب دلواپس، طالبان و داعش می‌دهند و چند اسمی شده‌ایم، یادآور شد: ما نسبت به هنر، تئاتر، سیاست و مقوله‌های مختلف اجتماعی بیگانه نیستیم در حالی که این برچسب‌های زشت به ما می‌دهند.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر استان بوشهر خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد هنرمند باشد نیاز به این ندارد که حتما لباس، رفتار و یا تیپ خاصی داشته باشد و ناآشنا با حوزه فرهنگ هم نیستم.

فکوری با تاکید بر اینکه نوای گریه بچه، لالایی مادر، آواز پرندگان، صدای آب، باد و نوای قرآن کریم همه موسیقی دارند و با این وجود کسی نمی‌تواند موسیقی را کتمان کند، اضافه کرد: معیار حرمت موسیقی لهوی بودن موسیقی بوده و متناسب با مجالس لهو و لعب باشد.

وی با بیان اینکه علما، مراجع عظام و مقام معظم رهبری همه به اتفاق می‌گویند موسیقی یا حرام بوده یا حلال، افزود: برخی موارد را به مکلف واگذار کرده‌اند که این فردی بوده و فرد مخیر است در چهار دیواری خود موسیقی حرام را گوش دهد اما عواقب آن متوجه شخص است.

رئیس ستاد احیاء امر به‌معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به اینکه در فضای اجتماعی و حکومتی فرق می‌کند و آزادی سرجای خودش است، گفت: این آزادی نیست که هر چه در خلوت انجام دادی در جامعه هم انجام دهی.

فکوری، ادامه داد: اگر در فضای خصوصی و شخصی می‌توان بعضی موسیقی‌ها را گوش داد اما همین موسیقی را نمی‌توان در جامعه اسلامی بسط و گسترش داد.

وی با بیان اینکه معیار مجوز گروه‌های موسیقی مشخص نیست، اظهار کرد: نباید با اهرم قانون به کار خلاف شرع، لباس حق بپوشانیم.

ارسال نظرات